Zabudowy podwozia Skibicki

Ocena: 0
4353
Skibicki Technika Transportowa Sp. z o.o. jest znanym producentem zabudów, przyczep i naczep. Pisaliśmy o nich na naszych łamach już wielokrotnie. Tym razem przedstawiamy trzy „rekomendowane” przez firmę produkty.

Wywrotka tylnozsypowa typu rynna z tylną burtą otwieraną hydraulicznie
Fot. Skibicki

Wśród zabudów dla pojazdów ciężarowych oferowanych przez firmę Skibicki znajdują się zabudowy typu: wywrotka trójstronna, tylnozsypowa typu rynna, urządzenia hakowe, systemy wymienne, przyczepy i naczepy. Nowością jest wywrotka tylnozsypowa typu rynna z tylną burtą otwieraną hydraulicznie.

Cechą wspólną zabudów jest stalowa konstrukcja, śrutowana i malowana epoksydową farbą podkładową oraz nawierzchniowo farbą poliuretanową (grubość powłoki lakierniczej wynosi min. 200 µm). W produkcji wykorzystywane są różnej grubości wysokogatunkowe stale Hardox i Domex.

Wywrotka tylnozsypowa typu rynna
Wywrotka tylnozsypowa typu rynna z tylną burtą otwieraną hydraulicznie przeznaczona jest głównie do przewożenia twardych materiałów (skały, kamienie) i mas bitumicznych. Burta tylna wyposażona została w górne zawiasy i otwierana jest hydraulicznie z kabiny kierowcy. Sterowanie wywrotem odbywa się również z kabiny. Stabilizowany siłownik hydrauliczny i pompa hydrauliczna pochodzą od renomowanych producentów. Zastosowanie blach ze stali Hardox 8 mm (podłoga) i 6 mm (burty) w konstrukcji skrzyni czyni ją znacznie odporniejszą na zużycie. Pojemność załadowcza skrzyni może wynosić 17–20 m³ w zależności od możliwości podwozia i potrzeb nabywcy. W tej wywrotce burty boczne są stałe, a burta przednia wyposażona jest w dach. Na burcie są stopnie boczne oraz składana drabinka (burta tylna). Burty mają wysokość 1,4–1,5 m. Tylna belka najazdowa jest regulowana. Masa własna wywrotki wynosi 4300 kg, jej długość to 5,5–5,8 m, a szerokość – 2,5 m.

Naczepa samowyładowcza typu rynna
Standardowa zabudowa samowyładowawcza typu rynna ma długość przy podłodze ok. 7 m, a szerokość – 2,5 m.


Naczepa samowyładowcza typu rynna
Fot. Skibicki

Jej pojemność wynosi ok. 25 m3. Burty boczne są stałe, a burta tylna z górnymi zawiasami otwierana jest automatycznie (mechanicznie). Na burcie przedniej znajduje się daszek. Burty wykonane są z 4-milimetrowej stali Domex. Na ścianie przedniej jest umieszczona wciągarka z uchwytem do koła zapasowego. Plandeka okrywająca zwijana jest na bok. Urządzenie wyposażono w tylną belkę przeciwnajazdową. Zastosowane siłowniki hydrauliczne pochodzą od renomowanych producentów i są stabilizowane.

Stosowane w konstrukcji podwozie ma osie firmy BPW z hamulcami tarczowymi. Pierwsza oś jest podnoszona. Zawieszenie jest pneumatyczne z zaworem podnoszenia i opuszczania podwozia. Płyta sprzęgu posiada 2-calowy sworzeń królewski. Ponadto podwozie wyposażone jest w dwie nogi podporowe przednie marki Jost, w instalację pneumatyczną do szybkiego odpowietrzania zawieszenia, w podest roboczy i kliny pod koła z mocowaniem. Kolejne stałe elementy podwozia to system hamulcowy EBS i pneumatyczny hamulec postojowy.

Zabudowa podwozia urządzeniem hakowym
Jednym z możliwych rozwiązań jest zabudowa podwozia urządzeniem hakowym HKS-20/6,2 z kontenerem do przewozu gruzu.


Zabudowa podwozia urządzeniem hakowym HKS-20/6,2
Fot. Skibicki

Nominalna moc załadunkowa urządzenia HKS-20 wynosi 20 t, a maksymalna techniczna moc załadunkowa wynosi nawet 22 t. HKS-20 posiada teleskopowane ramię główne, którego długość wynosi 1300 mm. Standardowa długość haka to 6200 mm, a wysokość – 1570 mm. Masa własna urządzenia zawiera się w granicach 2100–2200 kg. Urządzenie wyposażone jest w hydrauliczną blokadę kontenera wg DIN 30722 (zamiennie wewnętrzną lub zewnętrzną). Pneumatyczny system sterowania funkcjami roboczymi zapewnia odporność na warunki zewnętrzne. Sterowanie możliwe jest z zewnątrz i z kabiny kierowcy. Zbiornik oleju (80 l) wyposażony został w filtr powrotny oraz wskaźnik poziomu oleju. Tylne rolki urządzenia są łożyskowane na łożyskach do ciężkich zastosowań wykonanych z brązu (SKF), natomiast tuleje ślizgowe na przegubach przechyłu haka wykonane są z kompozytu poliformaldehydu (SKF). Dla zapewnienia stabilności podwozia podczas załadunku i rozładunku stosowana jest rolka podporowa (podwozia na zawieszeniu pneumatycznym) oraz siłowniki blokujące resory. Prawidłową pracę zapewniają też zawory przelewowe, a zamki hydrauliczne zabezpieczają przed niekontrolowanym opadnięciem ładunku w przypadku jego uszkodzenia lub przeciążenia. Urządzenie posiada cywilne oraz wojskowe uprawnienia UDT.

Stosowany w tej zabudowie kontener gruzowy ma długość ok. 7 m i szerokość ok. 2,5 m. Jego burty mają wysokość 1,4 m i wykonane są ze stali Domex (5 mm). Burty boczne są stałe. Burta tylna z górnymi zawiasami otwierana jest automatycznie (mechanicznie) podczas wywrotu. Plandeka okrywająca zwijana jest na przedniej burcie. Masa własna kontenera wynosi ok. 4300 kg.

Źródło: Forum Budowlane, nr 4 (167) 2010
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

Polecamy



Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ