Zabudowy KH-kipper

Ocena: 0
10255
Jednym ze znaczących dostawców wszelkiego rodzaju zabudów na rynku polskim jest firma KH-kipper. W ofercie posiada również zabudowy wywrotki trójstronne. Są to: zabudowa wywrotka trójstronna typ W3C, zabudowa wywrotka trójstronna typ W3H z lewą burtą otwieraną hydraulicznie/prawą uchylną, zabudowa wywrotka trójstronna typ W3F do transportu lekkiego.

Zabudowa wywrotka trójstronna typ W3H z lewą burtą otwieraną hydraulicznie i prawą uchylną oraz hydraulicznie sterowanym dachem aluminiowym
Fot. KH-kipper


Zabudowa typ W3C
Zabudowa wywrotka trójstronna typ W3C to klasyczna prostokątna zabudowa z profilami wzmacniającymi na burtach, górnymi zawiasami i ręcznie otwieranymi zamkami. Siłownik hydrauliczny zamocowany pod podłogą umożliwia wyładunek do tyłu oraz na boki.

Zabudowa standardowo wykonana jest ze stali trudnościeralnych –  podłoga Hardox, burty Domex. Standardowo grubość podłogi wynosi od 6 do 8 mm, a burt 4–5 mm. Inne wykonanie możliwe jest na zamówienie. Maksymalna objętość to ok. 17 m3 na podwoziu 4-osiowym i około 15 m3 na podwoziu 3-osiowym. Waga kompletnej zabudowy na podwoziu 3-osiowym wynosi ok. 3900 kg.

Szeroki wachlarz dodatkowych opcji umożliwia bezproblemowe dostosowanie zabudowy do indywidualnych potrzeb.

Zabudowa typ W3H
Zabudowa wywrotka trójstronna typ W3H z lewą burtą otwieraną hydraulicznie i w opcji prawą uchylną wykonana ze stali trudnościeralnych Hardox/Domex stanowi jeden z najbardziej popularnych produktów KH-kipper i obecnie wypiera klasyczne trójstronne wywrotki z burtami uchylnymi.

Otwierana płynnie w osi dolnej lewa burta umożliwia wyładunek w oddaleniu od kół pojazdu. Burta hydrauliczna tzw. Hydroboard, opuszczana się płynnie w dół od pozycji pionowej o 170°. Przy opuszczeniu burty o 90° możliwy jest wysyp ładunku na bok w pewnej odległości od pojazdu bez zasypywania kół pojazdu np. przy sypaniu wałów, bądź zasypywaniu wykopów wzdłuż drogi. Ponadto takie rozwiązanie zwiększa zastosowanie pojazdu używanego przede wszystkim w budownictwie przez możliwość załadunku wózkiem widłowym po opuszczeniu burt o 170° lub z rampy przy ustawieniu ich pod kątem 90°. Efektem jest usprawniony wyładunek i większe bezpieczeństwo pracy. Funkcjonalność całej zabudowy zwiększa uchylna burta prawa.


Zabudowa wywrotka trójstronna typ W3C
Fot. KH-kipper


Obsługa odbywa się zarówno z ziemi, jak i z kabiny (co jest ważne przy pracy w ciężkich warunkach terenowych bądź przy złej pogodzie); sterowanie odbywa się za pomocą joystick’a zamocowanego przy siedzeniu kierowcy.

Podłoga skrzyni wykonana ze stali trudnościeralnej Hardox, a burty boczne i tylna ze stali Domex; stal Hardox i Domex umożliwia znaczne obniżenie masy zabudów przy zachowaniu wymaganej wytrzymałości, jest znacznie bardziej odporna na ścieranie i korozję w porównaniu ze zwykłą stalą, a jej użycie w znaczący sposób wydłuża czas bezawaryjnej pracy wywrotki.

Zabudowa przystosowana jest do montażu nowoczesnego systemu plandekowego jakim jest hydraulicznie sterowany dach aluminiowy.

Zabudowa typ W3F
Lekka wywrotka trójstronna typ W3F przeznaczona jest na podwozia 2-osiowe o DMC 12–18 t, oraz niektóre 3-osiowe podwozia głównie z żurawiem hydraulicznym. Najczęściej stosowana jest jako pojazd pomocniczy do prac budowlanych.

Burty wywrotki wykonane są z profili stalowych bądź desek aluminiowych. Dzięki lekkiej konstrukcji pojazdy z zabudową W3F charakteryzują się stosunkowo dużą ładownością. Podłoga wywrotki trójstronnej wykonana jest, w zależności od przeznaczenia z 4, 5 lub 6 mm grubości blachy konstrukcyjnej 18G2A. Podobny materiał zastosowany został do burt Fuhrmann o wysokości 600–800 mm i grubości 2,5 mm lub burt własnej produkcji o grubości 3 mm. We wszystkich zabudowach wymiary, materiały i wyposażenie dobierane są do ładunku, podwozia i specyfiki pracy.


Zabudowa wywrotka trójstronna typ W3F
Fot. KH-kipper


Gotowe skrzynie W3F, po śrutowaniu i gruntowaniu, malowane są w wybranym kolorze lakierami Spies Hecker lub PPG.

Zabudowa posiada w standardzie zawiasy górne i dolne. Umożliwia to bezpieczny i szybki wyładunek materiałów sypkich po otwarciu zamków dolnych oraz wyładunek palet przy otwarciu burt na dół.

W standardowej ofercie wywrotka posiada: podpodłogowy siłownik hydrauliczny, pompę hydrauliczną, pneumatyczne sterowanie wywrotem z kabiny, sygnalizację podniesienia skrzyni na pulpicie w kabinie, osłony świateł tylnych z uchylną kratką, plandekę zwijaną na burcie przedniej, uchwyty w podłodze do mocowania ładunku, stopnie ułatwiające wejście na skrzynię, demontowane słupki.

Możliwe jest także wyposażenie zabudowy w szereg opcji dodatkowych, jak m.in.: burta tylna typu klapo – drzwi, żuraw hydrauliczny, wspomaganie sprężynowe burt bocznych, instalację hydrauliczną do przyczepy, przystawkę odbioru mocy, łańcuch spinający słupki burt.

Źródło: Forum Budowlane, nr 3 (166) 2010
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

Polecamy

Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ