Wózki widłowe w branży budowlanej

Ocena: 0.7
4899
Firma Jungheinrich istnieje na rynku od ponad 50 lat. W Polsce od 17. Wśród użytkowników wózków tej marki znaleźć można także wielu z branży budowlanej. Są to nie tylko firmy zajmujące się produkcją czy dystrybucją materiałów związanych z budownictwem, ale również sami wykonawcy.

Wózek Jungheinrich DFG 425s podczas transportu materiałów w hurtowni budowlanej
Fot. Jungheinrich

Jungheinrich jako jedyny posiada w swojej ofercie wózków widłowych z silnikami spalinowymi dwa typu napędu: hydrodynamiczny oraz hydrostatyczny.

Napęd hydrodynamiczny daje zwiększenie mocy na kołach wraz ze zwiększeniem prędkości obrotowej silnika. Wózki z tym napędem są idealne do prac uniwersalnych i pokonywania długich dystansów. Wyposażone w dodatkowy cyklonowy filtr powietrza sprawdzają się zarówno na placach budowy, jak i w hurtowniach.

Napęd hydrostatyczny to pełna moc na kołach już od niewielkich prędkości obrotowych silnika. Wózki Jungheinrich o udźwigu od 1,6 do 3,5 t mogą być używane do najcięższych zadań. Mała liczba komponentów przekłada się na niskie koszty eksploatacji. Zaletą jest także niskie spalanie – 1,9 l dla wózka z silnikiem LPG i 2,3 l dla wózka z silnikiem diesla.


Komfortowe wnętrze wózka Jungheinrich DFG 320s
Fot. Jungheinrich

Wózki Jungheinrich z napędem hydrostatycznym wyróżniają się ponadto bezobsługowym automatycznym hamulcem postojowym zaprojektowanym tak, aby ograniczyć do zera ewentualne błędy operatora. Kolumna kierownicy z funkcją pamięci pozwala operatorowi po wejściu do wózka jednym ruchem ręki przywrócić wybrane przez siebie ustawienie. System Floating Cab zapewnia doskonałą izolację operatora od wibracji wywołanych jazdą po nierównym podłożu, dzięki czemu operator – po całym dniu pracy – czuje się komfortowo. Kolejnym ukłonem w stronę operatora jest pięć regulowanych programów jazdy. Dopełnieniem komfortu jest przycisk „start” kojarzony z samochodami osobowymi wysokiej klasy oraz szyba dachowa zapewniająca doskonałą widoczność na uniesiony ładunek.


Szyba dachowa o dużej powierzchni zapewnia dobrą widoczność na przewożony ładunek
Fot. Jungheinrich

Jazda wózkiem po nierównym terenie, jaki często występuje na budowach może być dla operatora nie lada wyzwaniem. Niektórzy producenci wózków zmuszeni są do stosowania dodatkowych elektrycznych systemów poprawiających stabilność wózka (co generuje dodatkowe koszty eksploatacji). Wózki Jungheinrich – dzięki zastosowaniu specjalnie zbudowanej osi tylnej w połączeniu z obniżeniem środka ciężkości – zapewniają stabilność nawet na pochyłościach dochodzących do 50%.

Spektrum zastosowania wózka widłowego można zwiększyć stosując dodatkowy osprzęt, jak: chwytaki, dociski, pozycjonery czy obrotnice.

Odpowiedni prześwit w połączeniu z wielkością kół nie ogranicza zastosowania wózka na nierównym podłożu, a place składowe i budowy to nie jedyne miejsce pracy wózków widłowych Jungheinrich. Wózki prowadzone dyszlem wykonywane w wersjach specjalnych możemy znaleźć przy ustawianiu konstrukcji, jakich używa się do wylewania stropów na poszczególnych kondygnacjach budynków.

Daniel Lasoń
Jungheinrich Polska Sp. z o.o.


Źródło: Forum Budowlane, nr 12 (175) 2010
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

Polecamy

Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ