Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Torus powiększył ofertę opon OTR

Ocena: 0
2785

Firma Torus od ponad 25 lat specjalizuje się w dostawach opon przemysłowych. Aktualnie jest jednym z największych dystrybutorów opon wielkogabarytowych OTR w Polsce. Oferuje zarówno opony producentów krajowych, jak i wszystkich liczących się na rynku firm zagranicznych. Uzupełnieniem jest własny import ogumienia wielkogabarytowego z krajów Dalekiego Wschodu oraz Białorusi. W bieżącym roku Torus wzbogacił ofertę o nowe produkty marek Trelleborg i Michelin.

Ładowarka kołowa wyposażona w opony radialne Trelleborg EMR 1050. Dostępne rozmiary to: 20.5R25, 23.5R25, 26.5R25 i 29.5R25

Fot. Trelleborg

W 2019 roku firma Torus rozpoczęła na szeroką skalę sprzedaż opon wielkogabarytowych marki Trelleborg. Ten szwedzki koncern jest dobrze znany w świecie oponiarskim, ale do tej pory głównie jako producent opon rolniczych, rolniczo-przemysłowych oraz gamy opon do transportu wewnętrznego, czyli opon do wózków widłowych. W 2018 roku na targach w Niemczech zademonstrowana została pierwsza opona wielkogabarytowa marki Trelleborg wyprodukowana w fabryce w Czechach.

Nowa gama opon OTR marki Trelleborg obejmuje najpopularniejsze rozmiary w klasach zgodnych z TRA od EMR 1020 – L2/E2/G2, przez EMR 1030 – klasyczne L3/E3, po EMR 1040 – L4/E4 i EMR 1050 – do najtrudniejszych zadań w klasie L5. Wszystkie opony produkowane są we wzmocnionej 2-gwiazdkowej wersji karkasu. Oznacza to możliwość pracy z ciśnieniem 6,5 bar co znacznie poprawia nośność opon. Najciekawszą nowością jest opona EMR 1040, której rzeźba bieżnika przypomina opony klasy L5, a zatem jest mocno zabudowana co ma wpływ na żywotność. Można ją stosować na ładowarkach i wozidłach pracujących na twardych, skalistych nawierzchniach. Dużym atutem nowej gamy opon OTR Trelleborg jest wysokość bieżnika, która zwłaszcza w przypadku opon L4/E4 i L5 jest znacznie wyższa od konkurencji – nie wyłączając marek Premium.

Wozidło sztywnoramowe na oponach Michelin XTRA Load Grip***

Fot. Michelin

Nowe opony Michelin X Mine Pro*** i XSM D2 Pro*** zastąpiły w większości popularnych rozmiarów opony X Mine** i XSM D2**. Są to opony klasy L5 przeznaczone do najtrudniejszych zadań i od 2019 roku produkowane z mocniejszym 3-gwiazdkowym karkasem, co przekłada się na większą nośność oraz lepszą odporność na uszkodzenia mechaniczne. Firma Torus zrealizowała w 2019 roku pierwsze w Polsce dostawy opon X Mine Pro*** w rozmiarze 29.5R25. Dostarczyła również odbiorcy pracującemu pod ziemią pierwsze w komplety opon XSM D2 Pro*** w rozmiarach 26.5R25 i 18.00R25. Według tego użytkownika nowe opony Michelin spisują się zdecydowanie lepiej niż poprzednio używane 2-gwiazdkowe.

W ostatnich miesiącach Torus rozpoczął również sprzedaż najnowszych opon do wozideł sztywnoramowych Michelin XTRA Load Grip***. Wzmocniona 3-gwiazdkowa wersja karkasu oznacza, że można je użytkować z ciśnieniem 8 bar i dzięki temu uzyskać zwiększoną o ponad 1000 kg nośność. Mocniejszy karkas to nie tylko większa nośność, ale również lepsza odporność na przebicia i przecięcia.

Źródło: Forum Budowlane, nr 11 (282) 2019

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: