Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Równiarka z pełnym napędem hydrostatycznym

Ocena: 0
2410
Mista to specjalista w dziedzinie równiarek, producent z własnym działem konstrukcyjnym i rozwoju, będący jednocześnie bezpośrednim dostawcą obsługi posprzedażnej dla dostarczanych maszyn. To zbliżenie do użytkownika i możliwość wykorzystania jego uwag sprawia, że wszystkie produkowane równiarki są stale rozwijane.

Fot. Mista

W 2013 roku firma ze Stalowej Woli przygotowała nowość, pierwszą równiarkę z pełnym napędem hydrostatycznym RD130FHD. Oznacza to, że zarówno koła osi przedniej, jak i tylnej napędzane są hydrostatycznie.

Wprowadzenie nowego rozwiązania napędu i zastąpienie tradycyjnego napędu hydrokinetycznego hydrostatycznym pozwoliło na wyeliminowanie skrzyni biegów i wałów, co znacząco podniosło sprawność maszyny i umożliwiło zoptymalizowanie zapotrzebowania na moc. Oczywiście wpłynęło to równocześnie na zmniejszenie zużycia paliwa (testy wykazały spadek o ok. 15%). Pozostałe korzyści to m.in.:
  • wykorzystanie większego zakresu mocy silnika spalinowego, stabilna praca w całym tym zakresie, w tym przy niskich prędkościach, łatwiejsza ochrona przed przeciążeniem dzięki pełnej kontroli;
  • możliwość pracy silnika z wysokim momentem obrotowym przy niskich prędkościach jazdy;
  • płynna zmiana prędkości jazdy z przystosowaniem do jazdy z prędkością „pełzania”;
  • pełna kontrola trakcji;
  • hydrostatyczny układ hamulcowy o podwyższonej sprawności z hamulcami mokrymi;
  • siła uciągu większa o ok. 30% w stosunku do tradycyjnej maszyny RD130;
  • zmniejszenie wpływu na środowisko poprzez obniżone zużycie paliwa i poziom emitowanego hałasu dzięki wyeliminowaniu generatorów dźwięku, jakimi są skrzynia przekładniowa, wały napędowe czy tradycyjny most napędowy.
RD130FHD jest zdecydowanie lepiej dostosowana do wykonywania dokładnych prac ziemnych, odśnieżania, prac z wykorzystaniem osprzętów wymagających bardzo niskich prędkości jazdy. Co ważne dla potencjalnych nabywców, ta nowoczesna maszyna dostępna jest na bardzo atrakcyjnych warunkach cenowych.

Wprowadzenie nowego wyrobu poszerza dotychczasową ofertę Misty. Firma równolegle rozwija i prowadzi produkcję obecnych od lat na rynku modeli serii: RD165C, RD165H, RD200C i RD200H. Warto tu nadmienić, że równiarki serii RD165 uzyskały w ubiegłym roku status produktu nominowanego do godła „Teraz Polska”.



Na zdjęciach: pierwsza równiarka z pełnym napędem hydrostatycznym Mista RD130FHD

Fot. Mista

Tworząc maszyny, Mista ma na celu zapewnienie użytkownikom nowoczesnego sprzętu spełniającego wysokie wymagania współczesnych placów budów. Firma, dbając o europejskie pochodzenie dostarczanych zespołów i materiałów, od lat współpracuje z tak renomowanymi markami jak: Cummins, Bosch-Rexroth i Sauer-Danfoss, ZF Passau, NAF, Poclain Hydraulics.

Konstrukcje maszyn oparte są na dwóch ramach połączonych przegubowo. Układ hydrauliki roboczej typu Load-Sensing, czyli tzw. „inteligentny układ hydrauliczny”, oparty jest na osiowej pompie tłokowej o zmiennej wydajności.

W modelach „tradycyjnych” nowoczesne skrzynie przekładniowe produkcji niemieckiej fabryki ZF Passau o ilości przełożeń 6/3 stosowane przez Mistę mają dwie opcje pracy: automatyczną i manualną, przełączane za pomocą joysticka.

Napęd kół osi przedniej hydrostatyczny (Poclain Hydraulics) stosowany w modelach RD165H i RD200H, załączany/wyłączany pełni funkcje napędu pomocniczego przy realizacji zadań w ciężkich warunkach terenowych, mogąc pracować w dwóch funkcjach: zwykłej i agresywnej.

Silniki Cummins z serii QSB o mocy odpowiednio 130, 173 i 190 KM pochodzą z fabryk w Wielkiej Brytanii. Wysokociśnieniowy układ wtryskowy HP Common Rail zwiększa sprawność silnika przy zmniejszonym zużyciu paliwa.

Maszyny oferowane są z całą gamą osprzętów dodatkowych. Użytkownicy mogą wybrać m.in.: dwa rodzaje lemieszy przednich - prosty nieobrotowy i prosty skrętny, które znacząco zwiększają szybkość wykonywania zadań przy użyciu przedniego osprzętu oraz zakres prac równiarki; zrywak tylny; spulchniacz montowany za przednią osią; nowoczesny, progresywny układ centralnego smarowania; systemy automatycznej kontroli niwelacji 2D i 3D, oparte na technologii GPS, optycznej, laserowej i ultradźwiękowej.

Źródło: Forum Budowlane, nr 2 (213) 2014
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -