Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Pierwszy Kamaz nowej generacji

Ocena: 0
2478

W maju do Kamaz Polska ma przyjechać pierwsza ciężarówka następnej generacji z kabiną Mercedesa. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, Kamaz Polska, wydzielona struktura organizacyjna spółki Autobagi Polska – generalnego i wyłącznego przedstawiciela w naszym kraju interesów koncernu Kamaz chce ją pokazać na majowych kieleckich targach Autostrada-Polska.

W maju do sieci Kamaz Polska trafi nowej generacji Kamaz typ T1825-H6 4x2. Wyposażony będzie w krótką kabinę Mercedes Axor

Fot. Kamaz

Na pierwszym egzemplarzu, który dotrze do Polski powstanie zabudowa do transportu koni, zakontraktowana przez odbiorcę z za granicy. Niemal równocześnie wprowadzone zostanie szosowe 2-osiowe podwozie – typ T1825-H6 4x2 dla m.in. sektora komunalnego. Podwozie to otrzymuje kabinę krótką, dzienną, opartą na kabinie Mercedesa Axora. Wchodzi się do niej po trzech szerokich stopniach, a jest to kabina pozbawiona większych stylistycznych akcentów. Z przodu cechują ją wąski pas podszybia z dwoma wycieraczkami, centralna atrapa z prostokątnym poziomym wlotem powietrza z napisem Kamaz i boczne – narożne deflektory oraz dość znacznych rozmiarów zderzak. Ten ostatni składa się z dwóch części: górnej z reflektorami zasadniczymi i kierunkowskazami oraz dolnej z reflektorami halogenowymi. Ponadto w obu częściach zrobiono poziome, wydłużone otwory – stopnie przypominające odwrócone trapezy, przy czym pośrodku górnego z tych stopni umieszczono znak firmowy Kamaza. Z boków natomiast zwracają uwagę przetłoczenia na drzwiach, nad klamką lekko wznoszące się patrząc od przodu do tyłu, nadające autu nieco dynamiki.

Napęd tego wydania dla służb komunalnych zapewnia silnik Cummins ISB6,7 C290. Uzyskuje moc maksymalną 217 kW/290 KM przy 2300 obr./min i maksymalny moment obrotowy 1100 Nm w zakresie od 1000 do 1700 obr./min. Tak szeroki zakres prędkości obrotowych z wysokim momentem obrotowym zdecydowanie ogranicza konieczność korzystania ze skrzyni biegów, co pozytywnie przekłada się na zużycie paliwa. Jednostka ta spełnia także normę czystości spalin Euro 6 dzięki systemowi SCR. Układ przeniesienia napędu tworzą: jednotarczowe, suche sprzęgło ZF&Sachs/MFZ-430, 9-biegowa, mechaniczna skrzynia przekładniowa ZF 9S1310TO o rozpiętości przełożeń 9,48-0,75 i dla biegu wstecznego 8,97 – oraz jednostopniowy most Daimler HL/6 o przełożeniu i=5,875, z blokadą mechanizmu różnicowego. Oś przednia to z kolei własna oś Kamaza – typ 5480. Na wszystkich obręczach o rozmiarze 9,00x22,5 założono opony o rozmiarze 315/80R22.5, z przodu pojedyncze, z tyłu podwójne. Rama podwozia – zwężająca się za skrzynią biegów – zachowuje tradycyjny układ drabinowy, z podłużnicami i poprzeczkami. Ramę o wymiarach 280x80x9,5 mm zrobiono ze stali S600MC. W przednim mechanicznym zawieszeniu zastosowano: po dwa resory piórowe, amortyzatory teleskopowe i drążek stabilizatora. Zawieszenie tylne – z system elektronicznej regulacji ECAS – zawiera zaś dwie poduszki powietrzne oraz również amortyzatory teleskopowe i stabilizator. Układ kierowniczy to system Bosch 8098.956.152 a w 24-voltowej instalacji elektrycznej wprowadzono akumulatory 2x12 V/210 A i alternator 120 A. W pneumatycznym, dwuobwodowym układzie hamulcowym zgodnie z obecnymi tendencjami, zainstalowano: hamulce tarczowe oraz systemy ABS, ASR i stabilizacji toru jazdy ESP. Pojemności poszczególnych zbiorników określono na: paliwa – zamocowany po lewej stronie ramy – 300 l i AdBlue do instalacji SCR – 35 l.

Napęd urządzeń zewnętrznych gwarantuje przystawka odbioru mocy ZF NH1/C.

Kamaz typ 5325-H6 w pierwszej kolejności nadaje się pod następujące zabudowy – w zależności od ostatecznej kompletacji: śmieciarka, hakowy system załadowczy, wywrotka oraz skrócona wywrotka i zakabinowy żuraw.

Podwozie Kamaz typ 5325-H6 – przy rozstawie osi 3900 mm i zwisie tylnym 910 mm – charakteryzują: masa własna 6485 kg (4380 + 2105 kg) oraz dopuszczalna masa całkowita 18000 kg/technicznie 19000 kg przy obciążeniach osi – przód 7000/7500 kg i tył 11000/11500 kg. Do tego samochód osiąga prędkość maksymalną 90 km/h i może pokonywać wzniesienia o nachyleniu 25%/14º, a wartość wewnętrznego promienia skrętu równa się 10,5 m.

Źródło: Forum Budowlane, nr 4 (263) 2018

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -