Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Pierwsza Naczepomania za nami

Ocena: 0
3442
Pierwsze, plenerowe spotkanie branży transportowej Naczepomania 2017 w Zawierciu przeszło do historii. Podczas imprezy zaprezentowano naczepy oferowane przez firmę PTM Polska, a także pojazdy, naczepy i podzespoły sponsorów. Głównym punktem programu była europejska premiera dwóch naczep STAS. Dopisała pogoda, a przede wszystkim frekwencja.

Jedyna taka w Europie. Naczepa dla branży rolniczej STAS Super Star V55 na ramie stalowej
Fot. Forum Budowlane


Organizatorem Naczepomanii była firma PTM Polska, wyłączny dystrybutor na Polskę produktów STAS, Langendorf i Huefferman. Wśród wystawców znalazły się m.in. firmy: Scania Polska, Hyva Polska, CIMC, KH-kipper, BPW Polska, Nummi Pro, Cargo Floor, Keith Walking Floor, Alupart, Krysgum, Alcoa, Cryogas, Jost, Wabco Polska, PKO Leasing oraz Idea Leasing. Przybyłych gości powitali Tomasz Bartoszewicz dyrektor zarządzający i właściciel PTM Polska, Kamil Stefaniak, dyrektor handlowy oraz Agnieszka Ficińska, dział marketingu.

Głównym punktem spotkania była prezentacja specjalistycznych naczep ciężarowych premium oferowanych przez PTM Polska, doskonale znanych już na rynku, a także dwóch nowych.

Po raz pierwszy została pokazana innowacyjna naczepa wywrotka STAS Super Star V55 na ramie stalowej. Wyposażono ją w skrzynię ze stopu magnezowo-krzemowo-aluminiowego. Podłoga zabudowy tej naczepy ma grubość 6 mm i twardość 120 w skali Brinella, co jest najwyższą wartością dla naczep typu agro dostępnych w Europie. Najważniejsza jednak jest specjalna konstrukcja ramy stalowej, dzięki której waga naczepy nie uległa zmianie w stosunku do aluminiowej i wynosi 6240 kg. Ta naczepa wywrotka jest odpowiedzią firmy STAS i PTM Polska na potrzeby rynku polskiego. Jej pojemność wynosi 55,6 m3, długość wewnętrzna 10464 mm. Naczepa wyposażona jest w klapo-drzwi z hydraulicznymi hakami blokującymi, osie SAF of Road 3x9 t, układ hamulcowy Wabco EBS, siłownik Hyva oraz plandekę zwijaną za pomocą pokrętła napędowego T.


Naczepa STAS Eco Star MF92SV z opcjonalnym systemem wciągania ściany grodziowej i otworem w klapie dla prasy
Fot. Forum Budowlane


Kolejna „perełka” prezentowana na imprezie to naczepa STAS Eco Star MF 92SV z ruchomą podłogą Cargo Floor (21 aluminiowych listew) z hydrauliczną tylną klapą – rozwiązanie to umożliwia szybki rozładunek oraz zwiększa bezpieczeństwo i komfort kierowcy. Prezentowany pojazd był wyposażony w opcjonalny system wciągania ściany grodziowej oraz otwór w tylnej klapie przystosowany do współpracy z prasą załadunkową. Masa własna tej naczepy wynosi 7650 kg, długość wewnętrzna 13500 mm, a objętość 91 m3.

Nie zabrakło także akcentów budowlanych. Firma KH-kipper pokazała swoją ostatnią nowość – innowacyjną, bezramową naczepę stalową N30 W1U. Prezentowana była w połączeniu z ciągnikiem siodłowym Scania G340 napędzanym skroplonym gazem ziemnym LNG. Ciągnik zasilany takim paliwem ma dużo większy zasięg niż podobne pojazdy na gaz ziemny w postaci sprężonej. Wg firmy Scania różnica jest prawie 3-krotna, a zasięg pojazdu LNG to ok. 1000 km. Samochód w wersji LNG został wprowadzony do oferty w 2016 r. Napędzany jest silnikiem o pojemności 9,3 l i mocy 340 KM przy 1900 obr./min. Paliwo LNG przechowywane w dwóch zbiornikach o łącznej pojemności 728 l.


Ciągnik siodłowy Scania G340 napędzany skroplonym gazem ziemnym LNG z naczepą bezramową KH-kipper N30 W1U
Fot. Forum Budowlane


Bardzo ciekawą konstrukcją jest również sama naczepa. Firma KH-kipper opracowała ją głównie do przewozu sypkich materiałów stosowanych w budownictwie, takich jak piasek lub żwir. To co odróżnia ją od europejskich odpowiedników to możliwość równomiernego rozłożenia materiału na drodze bezpośrednio ze skrzyni. Cienka 5-centymetrowa warstwa może zostać rozsypana bez użycia dodatkowego sprzętu. O naczepie dużo opowiadał Piotr Łączek z firmy Tip Trans, który wielokrotnie używał takiego rozwiania w swojej praktyce, a możliwości nowego produktu KH-kipper prezentował podczas tegorocznych targów Autostrada-Polska.

Uwagę przyciągał jeszcze jeden „eksponat” dedykowany branży drogowej. Pomarańczową naczepę Langendorf typu rynna ISOXX do przewozu masy bitumicznej. Naczepa wykonana ze stali, ma izolowane ściany i podłogę za pomocą specjalnej wytrzymałej pianki. Dostępna jest w trzech pojemnościach: 22,2; 24,3 i 26,9 m3. Pojazdem, należącym do ReDrog s.c., przyjechał kierowca tej firmy Wojciech Salomon.


Izolowana naczepa Langendorf typu rynna ISOXX do przewozu masy bitumicznej w barwach firmy ReDrog 
Fot. Forum Budowlane



Spotkanie zakończone zostało  uroczystą kolacją, podczas której wręczono wyróżnienia wybranym klientom PTM Polska. Patronat honorowy nad Naczepomanią objęło Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, a w wśród patronów medialnych nie zabrało oczywiście „Forum Budowlanego”. Czekamy na kolejną edycję!
AK

Źródło: Forum Budowlane, nr 6 (253) 2017
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -