Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Pierwsza kompaktowa pompa Schwing na przyczepce

Ocena: 0
2175

W 2019 roku firma Schwing wprowadziła do produkcji seryjnej swoją pierwszą kompaktową pompę do betonu – model TP 100 (TP – Trailer Pump) – zamontowaną na przyczepce samochodowej, dopuszczonej do ruchu drogowego. To najmniejsza pompa do betonu Schwing w grupie urządzeń stacjonarnych. Dedykowana jest m.in. dla firm rzemieślniczych, przedsiębiorstw budowlanych, a także wypożyczalni maszyn.

Kompaktowa pompa TP 100 na przyczepce. Uzupełniła spektrum oferowanych urządzeń stacjonarnych Schwing o długo wyczekiwane brakujące ogniwo

Rys. Schwing

Pompa TP 100 nadaje się do pompowania jastrychów, zapraw, betonów drobnoziarnistych, betonów z kruszywem o ziarnistości do 25 mm oraz do spoinowania. W założeniach konstrukcyjnych postawiono na duże ciśnienie pompowanego betonu, które wynosi 85 bar. Dzięki temu pompa może podawać na duże wysokości i duże odległości, co znacznie zwiększa spektrum zastosowania w porównaniu do innych produktów tej klasy.

Oto krótkie zestawienie korzyści jakie daje pompa TP 100:

  • wysokie ciśnienie pompowania (do 85 bar);
  • różnorodne zastosowanie;
  • wysoka niezawodność dzięki uznanym komponentom firmy Schwing produkowanym w Niemczech;
  • wytrzymała zsuwa XS-Rock (zasuwa spódnicowa) do betonów z kruszywem do 25 mm, o niskich kosztach eksploatacji, szybka w czyszczeniu;
  • wytrzymała bateria pompująca z wydajnością do 20 m³/godz.;
  • praktyczne opcje dodatkowe zapewniające indywidualne dopasowanie.

Nowa pompa wyposażona jest w system sterowania z dużym kolorowym wyświetlaczem, na którym w trakcie pracy przedstawione są obok siebie najważniejsze parametry tak, że można je uchwycić jednym spojrzeniem. Proste menu wspiera operatora w prawidłowym wyborze parametrów oraz przy wywołaniu danych maszyny i komunikatów pracy. Zintegrowany system diagnostyczny rozpoznaje zaś powstałe błędy i pokazuje je na wyświetlaczu. Dodatkowo wskazuje operatorowi interwały konserwacji maszyny.

Pierwsze sztuki nowej pompy zostały wyposażone w 3-cylindrowy silnik spalinowy Deutz z klasą emisji spalin Stage IIIa/Trier 3. Jednak w związku z tym, iż jednostki tej klasy emisji można sprzedawać w Europie tylko do końca 2020 roku, już ruszyła produkcja pomp TP 100 z silnikiem Cat C1.7 Stage V/Tier 4 final. Pompa może być również napędzana silnikiem elektrycznym, który w porównaniu z silnikami spalinowymi ma niższe koszty eksploatacji i konserwacji.

Bateria pompująca typu P0615 zapewnia nowej pompie wydajność wynoszącą 20 m3/godz.

Rys. Schwing

W konstrukcji pompy TP 100 użyto zsuwę XS-Rock do betonów z kruszywem do 25 mm, o niskich kosztach eksploatacji, szybkiej w czyszczeniu

Rys. Schwing

Pompa TP 100 jest wyposażona w baterię pompującą typu P0615, która fabrycznie ma podłączone zasilanie hydrauliki od strony tłoka (uzyskano większe ciśnienie). Parametry baterii P0615 wyglądają następująco:

  • wymiary cylindrów tłocznych – 150x650 mm,
  • wydajność – 20 m3/godz.,
  • maks. ciśnienie pompowania – 85 bar,
  • ilość suwów – 30 1/min.,
  • zasuwa – XS-Rock.

Pompa TP 100 uzupełniła spektrum oferowanych urządzeń stacjonarnych Schwing o długo wyczekiwane brakujące ogniwo. W Polsce z uwagi na to, iż jest zamontowana na przyczepce samochodowej i dopuszczona do ruchu drogowego podlega dozorowi technicznemu w Transportowym Dozorze Technicznym.

Więcej informacji na temat pomp do betonu Schwing i innych produktów Grupy Schwing-Stetter można znaleźć na stronie internetowej producenta lub na stronie przedstawiciela w Polsce – firmy KNK Serwis Sp. z o.o. z Opola.
 

Źródło: Forum Budowlane, nr 2 (285) 2020

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

Polecamy

Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ