Strona główna | Techniki i technologieOpony do zadań specjalnych

Opony do zadań specjalnych

Doceniane na całym świecie opony OTR japońskiej firmy Yokohama Rubber and Co., gwarantują bezpieczeństwo pracy i właściwą eksploatację maszyn nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach. Słynąca z wysokiej jakości Yokohama od wielu lat kładzie duży nacisk na rozwój technologiczny, stale podnosząc poziom zaawansowania swoich produktów.

Opona diagonalna o dużej odporności na wysokie temperatury Yokohama Y67, zaprojektowana dla wywrotek i wozideł
Fot. Yokohama


Przykładem zastosowania najnowszych rozwiązań technologicznych jest niezwykle wytrzymała opona radialna Yokohamy – RT41, zaprojektowana specjalnie dla ładowarek i wozideł. Z uwagi na konstrukcję – sztywne boki oraz wysokogatunkowe tworzywa użyte w procesie produkcji – opona jest mniej podatna na rozcięcia i pęknięcia (rozmiary: 23.5R25, 26.5R25, 29.5R25).

Z kolei oponę Y523, przeznaczoną dla wozideł, charakteryzuje zwiększona powierzchnia bieżnika, zapewniająca dużą powierzchnię styku, oraz głęboki wzór – zabezpieczający przed przecięciem i gwarantujący dłuższą żywotność (rozmiary: od 16.00-25 do 40.00-57).

Przykładem opony o dużej odporności na wysokie temperatury jest Y67, diagonalna opona zaprojektowana dla wywrotek i wozideł. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom, model ten ma mniejszą podatność na nagrzewanie się, co pozwala na bezproblemowe pokonywanie długich dystansów pod dużym obciążeniem. Y67 została zaprojektowana z uwzględnieniem wymagań zarówno gliniastych, jak i skalistych powierzchni, doskonale sprawdza się również na piasku czy w błocie. Dostępne rozmiary: od 10.00-20 do 37.5-39.

W 2013 roku Yokohama wprowadziła na rynek trzy nowe modele radialnych opon przemysłowych, których światowa premiera odbyła się podczas ubiegłorocznych targów MINExpo w Las Vegas. Nowe modele dostępne także w Polsce to: RB42 – gwarantująca stabilność na każdej nawierzchni i RL45 – charakteryzująca się zwiększoną odpornością na rozcięcia.


Nowe modele opon radialnych Yokohama dostępne w Polsce (od lewej): RB42 – gwarantująca stabilność na każdej nawierzchni i RL45 – charakteryzująca się zwiększoną odpornością na rozcięcia
Fot. Yokohama


Przeznaczona dla wozideł opona RB42, zapewnia właściwe prowadzenie, bez względu na stan i rodzaj podłoża, przenosząc znaczne obciążenia statyczne i dynamiczne. Niekierunkowy, głęboki bieżnik z zygzakowatym rowkiem pozwala na uzyskanie lepszej trakcji i wolniejsze zużycie, a duży środkowy zapewnia większą odporność na przecięcia i uszkodzenia (rozmiary: 18.00R33, 24.00R35, 27.00R49).

Druga z nowości – RL45 – to radialna opona, przeznaczona dla wozideł przegubowych, ładowarek i wywrotek. Opona zachowuje trwałość oraz dużą odporność na zużycie i uszkodzenia, co pozwala na pracę w ekstremalnych temperaturach i trudnych warunkach atmosferycznych. Głęboki bieżnik gwarantuje stabilność przy dużych obciążeniach poprawiając komfort jazdy, a niekierunkowy blok zapewnia odporność na ścieranie i rozcięcia oraz doskonałą przyczepność (rozmiary: 26.5R25 E4 i 26.5R25 L4).

Wysoka jakość opon OTR Yokohamy i zaawansowane technologicznie rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo pracy oraz właściwą eksploatację maszyn zostały docenione przez koncern Caterpillar. CAT nieprzerwanie od 2009 roku wyróżnia Yokohamę przyznając prestiżowy certyfikat potwierdzający jakość i zaawansowanie technologiczne dostarczanych produktów. W tym roku Yokohama uzyskała najwyższe możliwe wyróżnienie – certyfikat platynowy.

Opona Y69:

  






Opona Y67:




Galeria opony Y523:



Katalog do pobrania:




Firma YOKOHAMA w Polsce

Na początku roku 2004 została utworzona firma ITR Spółka Akcyjna Oddział w Polsce, będąca wyłącznym reprezentantem interesów Yokohama Rubber Co. na obszar krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Oprócz Polski do tego obszaru zaliczana jest Republika Czeska, Rumunia, Mołdawia, Ukraina, Białoruś i Obwód Kaliningradzki. Główne założenia firmy to wzmocnienie rozpoznawalności marki Yokohama, budowa efektywnej sieci dystrybucji oraz zwiększenie sprzedaży opon osobowych i dostawczych na tych rynkach. W celu ustanowienia stabilnej i trwałej sieci sprzedaży opon tej marki, obrano strategię sprzedaży ukierunkowaną na dealerów. Ponadto zbudowanie długotrwałej współpracy z silnymi dealerami, którzy doceniają zalety opon marki Yokohama i posiadają potencjał, aby osiągnąć sukces w sprzedaży opon klasy Premium, stało się jednym z założeń przyjętych przez firmę ITR Spółka Akcyjna Oddział w Polsce. Obecnie siedziba firmy ITR Spółka Akcyjna Oddział w Polsce mieści się w Warszawie, a magazyn w podwarszawskim Błoniu.

„ITR Spółka Akcyjna Oddział w Polsce” należy do grupy ITOCHU.

ITOCHU jest globalną firmą handlową posiadającą około 150 oddziałów w 74 krajach.

Kontakt
YOKOHAMA The YOKOHAMA Rubber Group 

Yokohama Rubber Co jest szóstym pod względem wielkości producentem opon na świecie. Koncern produkuje opony do samochodów osobowych, sportowo-terenowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów oraz do samolotów.

Opony produkowane są w 12 fabrykach (6 w Japonii, 2 w USA oraz po jednej w Chinach, Wietnamie, Tajlandii i Filipinach).

Yokohama szczególną rolę kładzie na rozwój i badania: zatrudniając około 1000 osób w Centrach Badawczo Rozwojowych wydając na ten cel ponad 100 mln USD rocznie. Opony testowane są w zależności od zastosowania w Daigo - Japonia (warunki suche i mokre) oraz w Takasu - Japonia (warunki zimowe). Również opony testowane są lokalnie, w Europie: Nurburgring (Niemcy), MYLA (Wielka Brytania) i IVALO (Finlandia).

Opony Yokohama szczególnie doceniane są przez użytkowników samochodów sportowych, wysokich osiągów i zaspokojenie ich potrzeb jest również strategią produkcyjną Yokohama.

Źródło: Forum Budowlane, nr 11 (210) 2013

CZYTAJ WIĘCEJ

Aeolus zwiększa produkcję opon OTR
Mobilny serwis opon OTR
Serwis opon OTR w Torusie
Opony OTR Aeolus



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
TEMAT MIESIĄCA
Jest szansa na wzrost. Rynek rozściełaczy do betonu

Przed nami kilka lat wzrostu sprzedaży dużych rozściełaczy do betonu, co wiąże się rzecz jasna z planowanymi inwestycjami drogowymi. Są też szanse na to, że beton zagości w większym stopniu także w powiatach. Czytaj dalej
POLECAMY