Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Opony do wozideł technologicznych

Ocena: 0
1273

Magna Tyres Poland wchodzi w jedenasty rok działalności na polskim rynku. Została założona jako oddział holenderskiego koncernu produkującego ogumienie specjalistyczne, głównie radialne opony wielkogabarytowe. Ostatnie lata wytężonej pracy, jako dostawcy sprawdzonego i niezawodnego ogumienia do ładowarek, wozideł, dźwigów i podobnych urządzeń spowodowały, iż grono zadowolonych i ponawiających zakupy klientów w Polsce i sąsiednich krajach, będących pod opieką polskiej spółki, stale rośnie.

Magna M-Terrain – całostalowa, radialna opona klasy L4/E4, trakcyjna, wielozadaniowa o podwyższonej wytrzymałości i o pogłębionym, niekierunkowym bieżniku. Dedykowana jest do ładowarek i wozideł przegubowych. Zastosowana mieszanka gumy zapewnia odporność na uszkodzenia na twardym podłożu. Czoło i bark opony zaprojektowane są z myślą o poprawieniu trakcji także na śliskich, mało zwięzłych podłożach. Całostalowa, radialna konstrukcja karkasu opony gwarantuje z jednej strony odporność na uszkodzenia, z drugiej elastyczność ogumienia niezwykle ważną przy poruszaniu się w grząskim, błotnistym środowisku.

Fot. Magna

Magna Tyres Poland oferuje opony marki Magna głównie do dużych maszyn budowlanych - radialne, całostalowe, ale również mniejsze opony przemysłowe do wózków widłowych, opony do maszyn portowych i terminalowych a także rolnicze.

Wartością dodaną w przypadku marki Magna jest połączenie fachowej wiedzy o projektowaniu opon z kontrolą pozyskania wysokiej jakości surowców z własnych źródeł i zdolnościami produkcyjnymi pozwalającymi uzyskać produkty dostosowane dla specyficznych potrzeb użytkowników w górnictwie odkrywkowym, górnictwie podziemnym, budownictwie drogowym, przemyśle, drogownictwie, usługach portowych.

Niewątpliwie kamieniem milowym na drodze rozwoju marki Magna na świecie jest uruchomienie w tym roku produkcji opon w fabryce w Holandii, podczas gdy do roku 2018 wszystkie produkty wytwarzane były w zakładach w Chinach i na Tajwanie. Stale rosnące zapotrzebowanie na produkty z logo Magna powoduje intensyfikację produkcji aktualnych modeli i wymusza również rozwój nowych projektów uzupełniających ofertę. Wśród kilku premier w roku 2018 firma podkreśla szczególnie znaczenie dwóch pozycji.

Po pierwsze pojawiają się długo oczekiwane opony nisko profilowe z bieżnikiem M-Terrain – 750/65R25 E4 oraz 875/65R29 E4. Są to opony klasy L4/E4 z przeznaczeniem do ładowarek kołowych i wozideł przegubowych. Od 2015 roku opony w trzech podstawowych rozmiarach 23.5R25/26.5R25/29.5R25 montowane są na maszynach należących do klientów firmy Magna Tyres Poland. Do chwili obecnej kilkaset opon serii M-Terrain zostało zamontowanych na pojazdach pracujących w ciężkich warunkach na terenie Polski. Większość opon objęta jest monitoringiem stanu zużycia, które wykazują wysokie parametry wytrzymałościowe, na równi z ogumieniem tradycyjnie uznawanym jako premium. Mając na uwadze doskonałe przebiegi realizowane przez opony M-Terrain firma Magna liczy na dobrą sprzedaż szczególnie opon rozmiaru 750/65R25 E4 przy dużej chłonności rynku i ograniczonej konkurencji oferującej w zdecydowanej większości opony niższej klasy E3.

Opony Magna serii MA04+ TL, E4 to radialne, całostalowe ogumienie klasy E4 przeznaczone do wozideł sztywnoramowych. Charakteryzuje się mocnym, głębokim i otwartym bieżnikiem, zapewniającym dobrą trakcję w każdych warunkach terenowych oraz gwarantującym dużą odporność na uszkodzenia. Przeznaczona jest do użytkowania w trudnych warunkach pracy – takich, jakie występują w kamieniołomach i kopalniach odkrywkowych.

Fot. Magna

W tym roku globalnie Magna Group szczególnie będzie skupiać się na inwestowaniu w zwiększenie mocy produkcyjnych opon do dużych wozideł sztywnoramowych. W tym segmencie obserwuje się rosnącą koniunkturę. Takie pojazdy są wykorzystywane m.in. w kopalniach węgla i rud, a z uwagi na rozwój światowej gospodarki rośnie zapotrzebowanie na wydobycie takich surowców. Czynione są inwestycje zmierzające do podwojenia zdolności produkcyjnych w najważniejszych dla nas rozmiarach 27.00R49, 33.00R51 oraz 40.00R57. Są to dla polskiego oddziału rozmiary o niewielkim znaczeniu ze względu na to, że w naszej strefie praktycznie nie występują, ale dla centrali firmy bezwzględnie priorytetowe. Jeśli chodzi o rynek europejski, w tym także polski bardzo ważną premierą tego roku będą nowe modele opon serii MA04+, które uzupełnią ofertę w segmencie opon do wozideł sztywnoramowych o ładowności od 30 do 60 t. I tak oprócz funkcjonującej już opony 24.00R35 E4 pojawiają się nowe rozmiary, głównie do wciąż popularnych wozideł Belaz tj. 18.00R25 E4 oraz 21.00R33 E4.

Warto też wspomnieć o innym kierunku rozwoju nowych produktów marki Magna, mianowicie badaniom nad unikalnymi mieszankami, które mają za zadanie zwiększyć nawet o kilkadziesiąt procent przebiegi dotychczas realizowane przez opony tej marki. Prowadzone są aktualnie testy nowej mieszanki gumowej przeznaczonej specjalnie dla zakładów utylizujących odpady komunalne i innych użytkowników o zbliżonym charakterze pracy, gdzie opona rzadziej narażona jest na częste przecięcia, za to często porusza się szybko po betonowym abrazyjnym podłożu i na dalekich dystansach, ale przede wszystkim narażona jest na działanie kwaśnych, często żrących substancji znajdujących się w transportowanych odpadach.

Jak twierdzą przedstawiciele firmy po niezwykle udanym roku 2018 plany na 2019 zakładają dalsze inwestycje zarówno z zdolności produkcyjne jak i rozbudowę sieci dystrybucji. Z całą pewnością nowe modele i rozmiary opon powinny się do tego w znacznej mierze przyczynić.

Źródło: Forum Budowlane, nr 10 (269) 2018

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -