Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Nowe naczepy Goldhofer na IAA

Ocena: 0
2245
Goldhofer AG jest wiodącym oferentem przyczep, naczep i systemów do transportu ciężkich ładunków. W trakcie 63. Międzynarodowych Targów Pojazdów Dostawczych i Ciężarowych IAA, które odbędą się od 23 do 30 września br. w Hanowerze firma z Memmingen pokaże dwie nowe naczepy niskopodwoziowe.

Naczepa STZ-VP będzie zaprezentowana po raz pierwszy na targach IAA w odmianie 6-osiowej (2+4). Na zdjęciu widoczna jest wersja 3-osiowa
Fot. Goldhofer

Podczas targów IAA Goldhofer zaprezentuje nową naczepę niskopodwoziową STZ-VP 6-69/80 oraz uniwersalną typu STZ-L 3 do transportu maszyn budowlanych.

Naczepa zagłębiona STZ-VP 6 ma 6 osi wahliwych (Pendelachse) i możliwość wjeżdżania od przodu.
Charakteryzuje się wysoką zdolnością wyrównywania osi do 600 mm, co pozwala na poruszanie się w wyjątkowo trudnym terenie. Skręt kół do 60° powoduje mniejsze zużycie ogumienia oraz daje możliwość lepszego wchodzenia w zakręty i swobodniejszego manewrowania.

Opatentowane przez firmę Goldhofer osie oraz użyte opony o wymiarach 245 R 17,5 sprawiają, że nacisk na każdą linię osi może wynosić do 12 t.

Dzięki bardzo lekkiej budowie osi wahliwych możliwe było obniżenie wagi całej naczepy. Szerokie zagłębienie na wózku jezdnym – 660 mm (przy 2550 mm szerokości pojazdu) lub 860 mm (przy 2750 mm szerokości pojazdu) i głębokości 650 mm zapewnia wystarczająco dużo miejsca do ułożenia wysięgnika lub łyżki.

Wyższe obciążenie osi wahliwych umożliwia, w porównaniu do zwykłych pojazdów z osiami skrętnymi, zastosowanie krótszego podwozia (mniej osi) przy takim samym obciążeniu użytkowym. Przykładowo pojazd 8-osiowy ze zwykłymi osiami skrętnymi i takim samym obciążeniem użytkowym, może być zastąpiony pojazdem sześcioosiowym.


STZ-L3 to uniwersalny pojazd do transportu maszyn budowlanych
Fot. Goldhofer

Naczepa STZ-L 3 dysponuje również możliwością obniżenia podwozia, co znacznie poszerza zakres jej zastosowania. Za pomocą tej naczepy można przetransportować większość maszyn budowlanych o masie do 38 t w ramach standardowej długości zestawu (ciągnik z naczepą) wynoszącej 16500 mm.
Zastosowanie osi o wąskim rozstawie pozwala na optymalne rozłożenie środka ciężkości (nie występuje niebezpieczeństwo przeciążenia ciągnika). „Niskie łoże” o długości ponad 5600 mm umożliwia wjazd również maszynom budowlanym z długimi gąsienicami lub dużym rozstawem osi.

Nowe pojazdy można obejrzeć na stoisku targowym firmy Goldhofer (C07, hala 25) oraz na stoisku Rud-Kettenstand zlokalizowanym na terenie zewnętrznym (E52). Zapraszamy!

Źródło: Forum Budowlane, nr 9 (172) 2010
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -