Modułowa spycharka Komatsu

Ocena: 0
2553
Jak podaje Komatsu spycharka D61EX/PX-23 oferuje najlepszą wartość za rozsądną cenę. O cenę można spytać w firmie Komatsu Poland, która zajmuje się sprzedażą maszyn tej marki w naszym kraju. Jeżeli chodzi o rozwiązania konstrukcyjne – najważniejsze opisujemy w poniższym artykule.

Za niezawodność i trwałość spycharki odpowiada m.in. oferowane w standardzie podwozie Komatsu PLUS
Fot. Komatsu


Jednym z założeń przy projektowaniu spycharki D61EX/PX-23 było stworzenie trwałej maszyny, charakteryzującej się niskimi kosztami obsługi technicznej. Cel ten osiągnięto poprzez uproszczenie budowy i zastosowanie konstrukcji modułowej.

Dzięki użyciu grubych stalowych profili o przekroju prostokątnym, grubych płyt i odlewów wzmacniających, przestrzenna rama gąsienic i główna rama, o konstrukcji skorupowej, charakteryzują się dużą sztywnością. Aby zapewnić jeszcze większą wytrzymałość i trwałość, w obydwu ramach zmniejszono liczbę połączeń spawanych.

W standardzie zastosowano obniżone podwozie typu Komatsu PLUS (Parallel Link Undercarriage System), bardziej wytrzymałe i stabilniejsze. Odpowiadają za to nowe wzmocnione ogniwa gąsienic z podwójnymi pływającymi tulejami i wysokiej jakości uszczelnieniami, nowe osłony rolek oraz wspornik koła napinającego z samoczynną regulacją. Podwozie dostępne jest w wersji EX – do pracy na podłożu twardym i PX – na podłoża miękkie. Masa eksploatacyjna spycharki w wersji D61EX-23 wynosi 17780 kg, a D61PX-23 18660 kg.


Dobrą widoczność operatorowi w spycharce D61EX/PX-23 zapewnia opadająca nisko pokrywa silnika i przesunięta do przodu kabina

Fot. Komatsu


Wyjątkowym rozwiązaniem jest opadająca nisko pokrywa silnika i chłodnica zamontowana z tyłu. To pierwsze rozwiązanie sprawia, że D61EX/PX-22 zapewnia wzrost wydajności i bezpieczeństwa pracy, ponieważ zawsze widoczne są: lemiesz, zrywak i obiekty znajdujące się w pobliżu. W wysuniętej do przodu ciśnieniowej kabinie, z integralną konstrukcją ROPS/FOPS i dużymi szybami, operator nie tylko ma do dyspozycji dużo miejsca, ale także „znajduje się” bliżej pola pracy.

Maszynę napędza oszczędny silnik Komatsu SAA6D107E-2 o mocy maksymalnej 126 kW/169 KM, spełniający wymagania norm dotyczących emisji spalin Stage IIIB/Tier 4 Interim. Wysokie osiągi, niskie zużycie paliwa i duża czystość spalin są wynikiem zastosowania turbosprężarki, chłodnicy powietrza doładowującego, bezpośredniego wtrysku paliwa i chłodzonego układu recyrkulacji spalin EGR. Układ sterowania przekładnią hydrostatyczną (HST) monitoruje parametry silnika, obciążenie osprzętu roboczego i opory układu napędowego, pozwalając uzyskać optymalną prędkość i siłę uciągu.

I ważna rzecz – w spycharce zastosowano odchylany do góry wentylator, zamocowany na sprężynach gazowych, dający wygodny dostęp do chłodnic: silnika, oleju i powietrza doładowującego. Wentylator może również działać w trybie „czyszczenia” (włączanym przez operatora). Funkcja ta zmniejsza koszty obsługi i zużycie paliwa.

Dodajmy na koniec, że rama, układ hydrauliczny i napędowy, a także inne główne podzespoły spycharki, zostały zaprojektowane i są produkowane przez Komatsu, dzięki czemu harmonijnie ze sobą współdziałają.

Źródło: Forum Budowlane, nr 7 (218) 2014
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

Polecamy

Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ