Ładowarka kołowa Doosan DL220-5

Ocena: 0
2618
Doosan Bobcat EMEA przedstawia nową, wysokowydajną ładowarkę DL220-5, która stanowi uzupełnienie serii ładowarek kołowych DL-5 nowej generacji, zgodnych z normą Stage IV. Ta kompaktowa, zwrotna ładowarka kołowa doskonale sprawdza się w wielu zastosowaniach, takich jak budowa domów mieszkalnych i innych obiektów, budowa i utrzymanie dróg, utrzymanie krajobrazu/melioracja, czy przewożenie złomu.

Fot. Doosan

Dostępna w tej samej unikalnej stylistyce co seria DL-5 nowa ładowarka kołowa DL220-5 charakteryzuje się niezwykłą wydajnością i oszczędnością paliwa, a dodatkowo wyposażona jest w nową wygodną kabinę, przekładnię Powershift ze zoptymalizowanymi pompami hydraulicznymi, wiele trybów zasilania, ramię podnoszące Z-bar, funkcję powrotu do pozycji roboczej oraz mechanizm różnicowy z automatycznym ograniczeniem poślizgu na przedniej i tylnej osi. Funkcje te są dostępne w standardzie, co odróżnia ładowarkę DL220-5 od innych dostępnych na rynku marek, gdzie takie funkcje, z których wiele ma na celu optymalizację zużycia paliwa, stanowią wyposażenie opcjonalne.

DL220-5 napędzana jest przez sprawdzony, 6-cylindrowy, chłodzony wodą silnik Diesla Doosan DL06P z turbodoładowaniem, spełniający wymagania Stage IV w zakresie emisji spalin dzięki zastosowaniu technologii EGR oraz SCR bez konieczności użycia DPF, co zapewnia wygodę użytkowania i niższe koszty eksploatacji. Silnik DL06P zapewnia moc wynoszącą 119 kW (160 KM) przy 2100 obr./min i maksymalny moment obrotowy, wynoszący 735 Nm przy 1400 obr./min.

Standardowym wyposażeniem ładowarki jest zaczep ramienia podnoszącego Z-bar doskonale sprawdzający się podczas zagarniania, ładowania, przenoszenia oraz innych ogólnych prac budowlanych. Jeśli wymagane jest zwiększenie wydajności w zakresie zrzutu, maszynę można wyposażyć w układ Z-bar do wysokiego podnoszenia, co pozwala zwiększyć wysokość zrzutu o 457 mm w porównaniu ze standardową konfiguracją. Konfiguracja ta powstała z myślą o załadunku materiałów na ciężarówki o wysokich burtach i do wysokich zasobników, układaniu w stosy czy przenoszeniu elementów wielkogabarytowych.

W pełni automatyczna skrzynia biegów – oferująca trzy tryby pracy – wyposażona jest w jednostkę sterującą, dzięki której komputer silnika i system kontroli przeniesienia napędu współpracują ze sobą w celu ograniczenia zużycia paliwa i zwiększenia wydajności.

Większa siła trakcyjna
Dzięki dostępnemu jako wyposażenie standardowe mechanizmowi różnicowemu z automatycznym ograniczeniem poślizgu ładowarka kołowa DL220-5 ma większą siłę trakcyjną podczas kopania, wyrównywania czy załadunku. Mechanizm ten umożliwia również uzyskanie odpowiedniego momentu obrotowego przez koło, które zaczęło się ślizgać, co ułatwia manewrowanie w trudnym terenie i zapewnia dużą siłę pociągową niezbędną do pracy na miękkim lub błotnistym podłożu.

Trzy tryby pracy pozwalają dostosować wydajność ładowarki do danego zastosowania i uzyskać najlepszy możliwy stosunek mocy do zużycia paliwa. Za pomocą jednego przycisku operator może przełączać między trybami:
  • Economy (Eco) – mniejsze zużycie paliwa w zastosowaniach niewymagających użycia dużej mocy;
  • Normal – zrównoważone zużycie paliwa przy standardowych zadaniach takich jak kopanie, wyrównywanie i podnoszenie;
  • Power – duża moc i wysoka wydajność podczas pracy w trudnych warunkach i załadunku ciężarówek.
Dostępny w standardzie automatyczny system przechodzenia na bieg jałowy oraz funkcja automatycznego wyłączania silnika pozwalają jeszcze bardziej zmniejszyć zużycie paliwa. Automatyczny system przechodzenia na bieg jałowy zmniejsza obroty silnika do jałowych, kiedy kierownica lub dżojstik nie będą używane przez kilka sekund. Funkcja automatycznego wyłączania zatrzymuje silnik po upływie zadanego czasu pracy na biegu jałowym (zwykle od 3 do 60 min).

Liczy się wygoda
Nowa kabina to dowód na to, że dla firmy Doosan liczy się przede wszystkim wygoda operatora. Oprócz dużego prześwitu nad głową oraz niezwykle wygodnego, podgrzewanego i amortyzowanego fotela Grammer z możliwością pełnej regulacji (w pionie i poziomie), kabina modeli serii DL-5 wyposażona została w kolumnę kierownicy o ulepszonej konstrukcji, która pozwala uzyskać więcej miejsca na nogi. Każdy operator może dostosować położenie kierownicy do swoich preferencji, regulując jej wysokość i kąt nachylenia.

Więcej przestrzeni, lepsza widoczność oraz liczne schowki w nowej kabinie sprawiają, że nawet wielogodzinna praca nie powoduje zmęczenia ani dyskomfortu. Kabina spełnia wymogi ROPS/FOPS, co oznacza, że ma szerokie wyjście awaryjne (znajdujące się po prawej stronie) umożliwiające szybką i łatwą ewakuację w nagłych sytuacjach.

Monitor LCD o przekątnej 5,7 cali z pełną gamą kolorów ma tryb pracy nocnej i dziennej. Składa się z dwóch ekranów, które operator może dostosować do swoich preferencji. Ekrany zapewniają dostęp do wszystkich ustawień maszyny oraz danych dotyczących konserwacji. Widoczność i bezpieczeństwo pracy poprawia kamera cofania. Dzięki wyświetlaczowi umieszczonemu w kabinie operator widzi to, co rejestruje kamera. Oprócz specjalnych wykresów, pozwalających dokładniej oceniać odległość wyświetlacz zawiera także opcje regulacji mocy oświetlenia, ustawiania kąta widzenia, wyboru języka oraz włączania/wyłączania.

Wszystkie przełączniki na panelu sterowania są łatwo dostępne i rozmieszczone w logiczny sposób. Przełączniki klawiszowe zostały zastąpione panelem dotykowym. Dokładne i płynne sterowanie dżojstikiem zapewnia dodatkowy komfort, a systemy wypychania wysięgnika i powrotu do pozycji roboczej pozwalają zmniejszyć liczbę wykonywanych czynności, co przekłada się na oszczędność czasu.


Na zdjęciach: Nowa ładowarka kołowa Doosan DL220-5
Fot. Doosan


Ułatwiona konserwacja
Ładowarka DL220-5 została zaprojektowana z myślą o łatwiejszym serwisowaniu i wyposażona w przyłącza do pobierania próbek oleju, usprawniające przeprowadzanie procedur konserwacji zapobiegawczej. Na desce rozdzielczej umieszczono dodatkowe wskaźniki ciśnienia płynów, umożliwiające monitorowanie stanu maszyny z kabiny. Czas eksploatacji został zwiększony dzięki zastosowaniu m.in. łatwo dostępnego filtra paliwa z separatorem i podwójnym układem filtracji, który został umieszczony za metalowymi panelami, chroniącymi elementy wewnętrzne. Zastosowany, wysokowydajny filtr powietrza doskonale zapobiega przenikaniu cząstek stałych do silnika. Wzmocnione płyty ramienia podnoszącego zapewniają większą wytrzymałość, nie zmniejszając przy tym widoczności, zaś płyty, podwozie i złącza zostały zaprojektowane w oparciu o analizę elementów skończonych.

Źródło: Forum Budowlane, nr 7 (242) 2016
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

Polecamy



Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ