Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Jedna naczepa do wielu zadań

Ocena: 0
1995
Transport wysokich i wielkogabarytowych maszyn z wykorzystaniem tradycyjnych naczep jest ryzykowny, a często nawet niemożliwy. Bezproblemowy przejazd np. pod wiaduktami zapewniają naczepy serii LD z zaniżonym pokładem ładunkowym, nie przekraczający wysokości 420 mm. Naczepy dostępne są w dwóch wersjach, w każdej z ilością od 2 do 5 osi i doskonale sprawdzają się w przemyśle ciężkim i budowlanym.

Obniżony pokład ładunkowy w naczepie serii LD w konfiguracji 3-osiowej z hydraulicznym systemem skrętu
Fot. Demarko


Zamiast stosować wiele naczep do różniących się rozmiarem ładunków  łatwiej jest używać jednej naczepy, która dostosuje się do danej potrzeby transportowej. Seria LDR została opracowana właśnie z myślą o takich wyzwaniach. Zastosowano w niej szereg rozwiązań, które ułatwiają transport i sprawiają, że jest on bardziej bezpieczny. Jednym z największych udogodnień jest możliwość załadunku trudnych logistycznie obiektów od przodu naczepy. Można to wygodnie zrobić po zdemontowaniu łabędziej szyi. Przy tego typu naczepach, bardzo trudne jest manewrowanie. Aby ułatwić pracę kierowcy w konstrukcji stosowane są hydrauliczne systemy skrętu osi.

Wysokość obniżonego pokładu ładunkowego naczep serii LDR wynosi tylko 280 mm. Uzyskana tak bezpieczna wysokość w znacznym stopniu ułatwia i usprawnia transport wielkogabarytowych ładunków. Dodatkowym atutem serii LDR jest możliwość wydłużenia pokładu aż o 5 m w stosunku do standardowego ustawienia. W przypadku, gdy przewożony ładunek jest większy niż podstawa pokładu – można go łatwo rozszerzyć i dostosować do potrzebnego rozmiaru.


Fot. Demarko

Ekonomicznym wariantem naczep LDR jest seria LDF. Sprawdza się w różnorodnych zastosowaniach, w których wymagane jest obniżenie pokładu ładunkowego, natomiast nie jest konieczna opcja załadunku od przodu. Zastosowano tutaj łabędzią szyję umocowaną na stałe bez możliwości jej odczepiania. Wszystkie rozwiązania bazują na najlepszej jakości i technologiach z których znana jest seria LDF. Obniżony pokład ładunkowy – o wysokości 420 mm – oraz możliwość jego wydłużenia o maksymalnie 5 m dają wiele możliwości transportowych.

Źródło: Forum Budowlane, nr 12 (259) 2017
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -