Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Ekspansja LGMG na krajowym rynku

Ocena: 0
6792

LGMG to firma należąca do producenta maszyn budowlanych, koncernu  Shandong Lingong Construction Machinery Co, Ltd. Znana jest głównie z maszyn ciężkich, ale produkuje również wysokiej jakości ruchome podesty robocze. Dlatego też jest jednym z głównych partnerów biznesowych firmy Parta, wyspecjalizowanej w tym segmencie maszyn. W bieżącym roku firma z Choroszczy postawiła na promocję podestów LGMG w Polsce pod hasłem przewodnim „Najwyższa jakość na rynku”.

Karol Kotyński, Specjalista ds. Zakupów i Marketingu (z prawej) i Krzysztof Więcko, Specjalista ds. Rozwoju i Sprzedaży Parta Sp. z o.o. przed siedzibą główną firmy w Choroszczy

Fot. Forum Budowlane

Parta Sp. z o.o. powstała w październiku 2007 roku. Jest jedną z niewielu firm tej wielkości w 100% z polskim kapitałem. Ma swoją siedzibę w Choroszczy k. Białegostoku, w doskonałej lokalizacji – przy drodze S8. Aktualnie zatrudnia ok. 30 osób. W Choroszczy mieści się centrala a także magazyn części zamiennych i duża hala serwisowa pozwalająca na obsługę największych podestów. Na dzień dzisiejszy Parta ma w swojej flocie blisko 350 jednostek na wynajem oraz ok. 200 na sprzedaż.

Przez ponad 12 lat działalności Parta wyspecjalizowała się w dużych podestach przegubowych i teleskopowych o wysokości roboczej powyżej 30 m. Aktualnie na stanie ma 30 takich maszyn. Dzięki czemu znalazła się w niewielkiej, elitarnej grupie firm rentalowych w Polsce. Ponadto oferuje maszyny przegubowe, a uzupełnieniem są mniejsze podesty nożycowe, właśnie marki LGMG.

Początkowo dużo zamówień mieliśmy od przedsiębiorstw realizujących zadania dla elektrociepłowni, m.in. Jaworzno, Bełchatów, Kozienice i Siekierki, gdzie potrzebny był ciężki sprzęt – nadal z wieloma współpracujmy, oraz w dalszym etapie stawiających hale wysokiego składowania. Tutaj przydają się maszyny LGMG, szczególnie model AS1212 o wysokości pracy 14 m – są one bardzo popularne zarówno w wynajmie jak i sprzedaży. Jest to nisza, w którą doskonale się wpasowaliśmy” – mówi Karol Kotyński, Specjalista ds. Zakupów i Marketingu Parta Sp. z o.o.

Dodajmy, że LGMG to konsorcjum współpracujące od 2009 roku z  Volvo Construction Equipment, a także firmą Sandvik, dla których produkuje niektóre typy maszyn. 3–4% produkcji LGMG stanowią podesty ruchome. Na ten segment firma położyła obecnie bardzo duży nacisk. Rozpoczęła ekspansję w Europie i Ameryce Północnej, gdzie w czerwcu 2019 roku w Chambersburg w południowej części Pensylwanii oficjalnie otwarto siedzibę główną LGMG North America i centrum logistyczne. Wcześniej, w październiku 2018 roku otwarta została europejska siedziba LGMG Europe pod Rotterdamem.

Jak była geneza rozpoczęcia współpracy z LGMG?

Miało to miejsce ok. 3 lata temu. Po trwających blisko pół roku rozmowach, w 2018 roku z targów APEX w Paryżu przywieźliśmy dwa pierwsze podesty LGMG. Rozebraliśmy je, co miało na celu potwierdzenia pochodzenia podzespołów od znanych światowych producentów np. Danfoss czy Trojan. Wszystko się zgadzało” – wyjaśnia Karol Kotyński. „Równie ważną kwestią, która przypieczętowała podjecie decyzji o współpracy było użycie najwyższej jakości materiałów. Z racji tego, że LGMG produkuje głównie maszyny ciężkie (np. 95-tonowe wozidła sztywnoramowe), stosuje stal jakości 400, którą również używa w podestach (produkcja odbywa się w tej samej fabryce). Warto nadmienić, iż większość producentów podestów stosuje co najwyżej stal jakości 320” – dodaje.

Kolejnym krokiem było zakupienie partii maszyn i dołączenie ich do naszej floty na wynajem. Mamy ten komfort, że mogliśmy je przetestować w terenie i zebrać informacje zwrotne od użytkowników. Kiedy jeden klient wypożyczał kilka maszyn jednocześnie, staraliśmy się w parze dawać podest LGMG. Była to doskonała okazja do porównania podobnych maszyn różnych producentów. Po zebraniu pozytywnych informacji, których było bardzo dużo, podjęliśmy decyzję o nawiązaniu szerszej współpracy, w zakresie regionalnej dystrybucji, co ostatecznie nastąpiło w październiku 2018 roku” – mówi Krzysztof Więcko, Specjalista ds. Rozwoju i Sprzedaży Parta Sp. z o.o. „Obecnie intensyfikujemy nasze działania, aby wprowadzić na krajowy rynek jak najwięcej podestów LGMG. Wiemy, że są dobre a patrząc z perspektywy czasu również bardzo trwałe” – dodaje.

Gama podestów nożycowych LGMG o maksymalnej wysokości 5,8–12 m, na stałej ekspozycji

Fot. Forum Budowlane

Jeszcze pachnące świeżością podesty nożycowe LGMG z lutowej dostawy

Fot. Forum Budowlane

Wszystkie podesty LGMG mają certyfikat CE, przyznany przez holenderskie i niemieckie jednostki certyfikujące.Świadczy to o rzetelności producenta oraz wysokiej jakości samych maszyn.

Parta oferuje podesty LGMG głównie na sprzedaż. Obecnie w swojej flocie rentalowej ma już 70 maszyn tej marki a do klientów zewnętrznych dostarczono około 50 maszyn. Tegoroczne plany sprzedażowe zakładają znaczny wzrost i wprowadzenie na polski rynek 100–150 maszyn LGMG.

Podstawowym pytaniem, które pada ze strony użytkownika maszyny jest pytanie o dostępność części, drugim kwestia serwisu. Parta ma bardzo dobrze przygotowane zaplecze serwisowe i zatrudnia doświadczonych mechaników. Firma działa na terenie całej Polski a struktura serwisowa składa się z czterech punktów stacjonarnych – w Choroszczy, Ożarowie, Tychach i pod Łodzią. W fazie organizacji jest piąty we Wrocławiu. Do tego dochodzi serwis mobilny, który w najbliższym czasie powiększy się o dwa kolejne pojazdy.

Jesteśmy drugą firmą z branży w Polsce, która ma swoje oddziały poza siedzibą główną. Dzięki temu możemy sobie pozwolić na dystrybucję maszyn, bo zapewniamy również serwis. Dużym atutem jest magazyn części w Holandii, a tym samym brak barier czasowych i kulturowych, które często występują przy dostawach z Azji. Zazwyczaj części zamówione do godziny 18 już następnego dnia są w Polsce” – mówi Karol Kotyński.

Serwis jest tu kluczowy. W tym segmencie rynku, podest który jest wypożyczony lub sprzedany musi pracować, bo tak na siebie zarabia. Nie wskazane są przestoje. Na naszym lokalnym rynku obsługujemy m.in. tak duże zakłady jak Pfleiderer w Grajewie, czy fabryka płyt Ikea pod Bielskiem Podlaskim, gdzie są bardzo duże wymagania jeżeli o obsługę serwisową i czas reakcji. Poprzeczka jest ustawiona bardzo wysoko. Parta współpracuje z tymi firmami od wielu lat, czyli w 100% spełnia ich oczekiwania” – dodaje Krzysztof Więcko.

Z uwagi na swoją pozycję na rynku, firma Parta stała się dostawcą dla mniejszych firm rentalowych. Sprzedaje zarówno maszyny nowe LGMG jak i używane, które w ramach odświeżenia wycofuje ze swojej floty. Dbając o jakość sprzętu, co miesiąc Parta stara się nabywać ±10 nowych podestów.

Jednym z  ciekawszych produktów z gamy LGMG, na który zwrócili uwagę nasi rozmówcy, jest mały podnośnik nożycowy  LGMG SS0507 – jeden z najmniejszych na rynku. Ma maksymalną wysokość 6,3 m i niewielkie wymiary platformy 1,35x0,7 m, dzięki czemu jest idealny do pracy np. w niewielkich magazynach.

Nasi rozmówcy, szczególną uwagę zwrócili na podnośnik nożycowy LGMG SS0507 – jeden z najmniejszych na rynku

Fot. Forum Budowlane

Z większych maszyn, bardzo popularne są podesty terenowe z napędem spalinowym, szczególnie w regionie Białegostoku, gdzie mocno rozwinęła się budowa lekkich hal. Firmy, które się tym zajmują, wynajmują głównie podesty nożycowe Genie GS 5390, GS 4390 oraz LGMG SR1623D o wysokości roboczej 18 m. Przez cały czas duże zapotrzebowanie jest również na kilkunastometrowe podesty przegubowe.

Warto również wspomnieć o 17-metrowych ładowarkach teleskopowych, które  w Parta „świetnie” się wypożyczają. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy Parta kupiła trzy nowe ładowarki marki JCB – jedną 14-metrową i dwie 17-metrowe.

W temacie ładowarek dodajmy jeszcze, że Parta ma własnych lakierników. Na życzenie jest w stanie, we własnym zakresie odświeżyć powłokę lakierniczą maszyny – co oferuje w ramach dodatkowych usług, świadczonych również dla firm konkurencyjnych. Jak się okazuje część klientów przywiązuje wagę nie tylko do stanu technicznego ale również samego wyglądu maszyny.

 

Na pierwszym planie ładowarka teleskopowa JLG z 2008 roku z odnowioną, przez lakierników firmy Parta, powłoką lakierniczą

Fot. Forum Budowlane

Kolejny element związany z rozwojem naszej firmy, to plany dotyczące rozszerzenia asortymentu” – mówi Krzysztof Więcko. „Do tej pory specjalizowaliśmy się głównie w ciężkich podestach roboczych i w niewielkim zakresie w maszynach budowlanych. Czynimy starania, aby tych maszyn budowlanych było więcej. Na dzień dzisiejszy mamy już kilkanaście ładowarek teleskopowych, które zarówno wypożyczamy jak i oferujemy do sprzedaży. Chcemy ten segment rozwinąć również o minikoparki od 1,5 do 10 t, ładowarki kołowe małe i średnie z segmentu od 5 do 15 t oraz małe walce 2,5–5 t.

Drugi kierunek naszego rozwoju to wózki widłowe oraz związany z nimi kolejny bardzo interesujący i duży segment rynku. Prowadzimy już wstępne rozmowy z jedną z wiodących firm w kierunku autoryzowanej dystrybucji w zakresie sprzedaży używanych wózków i ich wynajmu. Na chwilę obecną jeszcze nie możemy zdradzić szczegółów” – uzupełnia Karol Kotyński.

Póki co jednak, w tym roku Parta stawia przede wszystkim na promocję marki LGMG. Stąd też maszyny LGMG zagoszczą na dwóch krajowych imprezach targowych – kwietniowych Targach Maszyn Budowlanych w Ptak Warsaw Expo, a we wrześniu w Międzynarodowych Energetycznych Targach Bielskich Energetab.   AK

Źródło: Forum Budowlane, nr 3 (286) 2020

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

Polecamy

Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ