Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Atut Rental: Wspieramy klientów na każdym etapie

Ocena: 0
1557

Rozmowa z Maciejem Waksmundzkim, prezesem Atut Rental Sp. z o.o.

Fot. Atut Rental

Artur Kuźmiuk: Jak według Pana kształtuje się obecna sytuacja na rynku wynajmu? Jest duże zapotrzebowanie na tego typu usługi?

Maciej Waksmundzki: Wynajem sprzętu budowlanego w Polsce jest coraz bardziej popularny. Wiele, zwłaszcza dużych firm budowlanych pozyskuje w ten sposób znaczną część niezbędnego sprzętu. Znaczna liczba realizowanych inwestycji przekłada się na duże zapotrzebowanie na nasz sprzęt. Dlatego stale inwestujemy w rozwój parku maszynowego – rozwijamy nowe kategorie i zwiększamy liczbę sprzętu w każdej z nich.

Coraz częściej obserwujemy także zmianę podejścia do kwestii sprzętu również w przypadku małych i średnich firm. Liczy się dla nich możliwość korzystania ze sprzętu wtedy kiedy jest on im faktycznie potrzebny. Dla wielu z nich szereg korzyści jakie niesie ze sobą wynajem, m.in. brak wysokich kosztów zakupu, dostawa w dowolne miejsce, serwis, brak kosztów magazynowania, przeważa nad posiadaniem sprzętu na własność.


AK: W kraju działa kilka firm zajmujących się wynajmem. Jak Atut Rental radzi sobie z konkurencją?

MW: Choć nieustannie dostosowujemy sposób naszego działania do zmieniających się wymagań rynku, recepta na sukces pozostaje niezmienna od 1990 roku, kiedy rozpoczynaliśmy działalność. To klient jest dla nas najważniejszy. Jako na usługodawcy spoczywa na nas o wiele większa odpowiedzialność niż jedynie dostarczenie sprzętu. Naszym zadaniem jest wpieranie wykonawców na każdym etapie wykorzystania sprzętu – od wyboru najlepszej maszyny do realizacji danego zadania, poprzez jego dostawę, serwis i odbiór. Kluczowe znaczenie ma zaufanie klientów, że mogą na nas liczyć w każdej sytuacji, również poza standardowymi godzinami pracy.

Mamy również świadomość tego, że to każdy pracownik Atut Rental jest w największym stopniu odpowiedzialny za ostateczny sukces naszych klientów. Dlatego stale inwestujemy w rozwój naszych pracowników. Jednocześnie, w miarę rozwoju firmy, naszym priorytetem jest zapewnienie im jak najlepszych warunków pracy.


AK: Jak wygląda obecnie asortyment maszyn i sprzętu udostępniany przez Atut Rental?

MW: Nasz asortyment stale się poszerza, ale jego trzon pozostaje taki sam – dostarczamy kompaktowy sprzęt budowlany od niewielkich elektronarzędzi po zagęszczarki, minikoparki, miniładowarki, walce, wózki transportowe, itp. Zależy nam na tym, by klienci poszukujący zróżnicowanego sprzętu budowlanego mogli korzystać z naszych usług na każdym etapie realizacji inwestycji.


AK: Co nowego znalazło się w wynajmie w tym roku? Będą kolejne zakupy?

MW: Inwestycje w nowy asortyment to podstawa rozwoju naszej firmy. Stale powiększamy naszą flotę o nowe maszyny, przede wszystkim w odpowiedzi na zapotrzebowanie płynące od naszych klientów.
Zakupy z tego roku uwzględniają zarówno mniejszy sprzęt, m.in. rębaki do gałęzi, nowe modele zagęszczarek, czy podesty robocze, jak również większe kategorie maszyn, m.in. nowe modele walców, maszty oświetleniowe LED oraz wózki transportowe Thwaites 9T.

Ponadto, ze względu na rosnącą skalę tego typu inwestycji, w ostatnim czasie wprowadziliśmy do oferty specjalistyczny sprzęt kolejowy. Widzimy rosnące zainteresowanie tą kategorią maszyn i m.in. w oparciu o doświadczenia i potrzeby naszych klientów, będziemy ją dalej rozwijać.


AK: Atut Rental to nie tylko wypożyczalnia sprzętu, ale również sprzedaż i serwis. Jaką rolę odgrywają pozostałe działy firmy?

WM: Tak. Mimo, że wypożyczalnia stanowi filar naszej działalności, to pozostałe działy zawsze miały dla nas duże znaczenie. Prowadzimy sprzedaż kompaktowego sprzętu budowlanego – zarówno nowego, jak i używanego oraz serwis maszyn dla klientów dysponujących własnym sprzętem. Wydzieloną działalność stanowi sprzedaż i serwis maszyn Bobcat, których jesteśmy autoryzowanym dealerem w regionie Mazowsza. Co bardzo satysfakcjonujące, również te działy odnotowują w ostatnim czasie bardzo dobre wyniki.

Chcąc oferować coraz wyższy standard usług już wkrótce przeniesiemy działalność naszego działu serwisu do nowej lokalizacji, pozwalającej jeszcze lepiej wykorzystać współpracę wszystkich działów firmy.


AK: W tym roku Atut Rental otworzył m.in. dwa nowe oddziały wypożyczalni. Czy będą następne? Jakie plany ma firma na najbliższe miesiące?

MW: To prawda. W tym roku odtworzyliśmy oddziały w Kielcach oraz w Gliwicach. Cieszy fakt, że już od pierwszych miesięcy działania, wpisały się one w wymagania lokalnych klientów i osiągają dobre wyniki. W obecnych warunkach rynkowych zdecydowanie widzimy potencjał do dalszego rozwoju i kolejny oddział planujemy otworzyć jeszcze w tym roku.


AK: Dziękuję za rozmowę.

Źródło: Forum Budowlane, nr 10 (269) 2018

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -