Strona główna | Techniki i technologie20-tonowe hakowce King

20-tonowe hakowce King

Największe hakowce King HZ 20R o nominalnym udźwigu 20 t, znakomicie nadają się do transportu gabarytów, odpadów drzewnych, opakowaniowych oraz złomu czy odpadów porozbiórkowych. Dwie wersje tego urządzenia obsługują kontenery wykonane zgodnie z normą DIN 30722, wersja krótka o długości użytkowej 4100-6500 mm, a długa 4600–7000 mm.


Dwie wersje 20-tonowego hakowca King HZ 20R. Krótka do kontenerów o długości użytkowej 4100–6500 mm (od góry) oraz długa do kontenerów 4600–7000 mm
Fot. King


Hakowce King są szczególnie cenione przez użytkowników, których charakter działalności wymusza pracę w bardzo trudnych warunkach, często nawet w trybie 3-zmianowym. Wiele urządzeń King pracuje w Regionalnych Instalacjach Przetwarzania Odpadów Komunalnych tzw. RIPOK’ach oraz w transporcie odpadów poubojowych, gdzie są poddawane częstemu myciu agresywną chemią. Niezawodność urządzeń King została tutaj osiągnięta poprzez ograniczenie zastosowania elektroniki do niezbędnego minimum. Dzięki temu, duże zapylenie, oddziaływanie chemii, duża ilość cykli pracy w warunkach składowiska odpadów nie wpływa na funkcjonowanie.

Jeśli chodzi o transport odpadów drzewnych, opakowaniowych czy złomu, gdzie pojazd wykonuje zaledwie kilka cykli załadunku/rozładunku a większość czasu spędza na pokonywaniu znacznych odległości, można już zastosować rozwiązania bazujące na elektronice. Tutaj z czystym sumieniem King poleca zdalne sterowanie radiowe, które zapewnia komfort i bezpieczeństwo użytkowania. Operator pojazdu nie jest ograniczony przewodem lub zainstalowanym na stałe pulpitem i w różnych sytuacjach może sterować urządzeniem z najbardziej dogodnego dla siebie miejsca. Z racji tego, że sterownik mieści się w dłoni i nie jest przytwierdzony do kokpitu, operator również z wnętrza kabiny będzie miał swobodę ruchu i obserwacji procesu załadunku/rozładunku kontenera.

Do załadunku kontenerów o masie bliskiej maksymalnemu udźwigowi, King proponuje zastosowanie hydraulicznej stabilizacyjnej rolki podporowej, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo i stabilność procesu załadunku, a dodatkowo eliminuje efekt podbicia przednich kół podwozia.


Mieszczący się w dłoni pilot zdalnego sterowania King. Dzięki niemu kierowca może bezpiecznie załadować/rozładować kontener z dogodnego dla siebie miejsca
Fot. King

King, opracował i wdrożył technologię „ruchu przyspieszonego” dla swoich urządzeń hakowych, dzięki czemu, załadunek i rozładunek kontenera zostaje skrócony do niezbędnego minimum przez co można wykonać więcej cykli w tym samym czasie, a to z kolei obniża koszty przedsiębiorstwa.

Urządzenia hakowe King obsługują kontenery i inne narzędzia nośne w zakresie długości użytkowej od 2400–7000 mm pozwalając na znalezienie dla nich wielu zastosowań w prowadzonej działalności gospodarczej.

Źródło: Forum Budowlane, nr 4 (251) 2017
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
TEMAT MIESIĄCA
Powstaje betonowa S8

Pomiędzy węzłem Poręba a obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej powstaje nowy 16-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S8. Podobnie jak sąsiedni, realizowany jest w technologii betonu cementowego. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz pasy awaryjne. Wykonawcą jest konsorcjum PORR Polska Infrastructure S.A. i Unibep S.A. Czytaj dalej
POLECAMY