Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Warszawski Interhandler ma nową siedzibę

Ocena: 4.4
4374
Oddział firmy Interhandler w Warszawie ma nową, piękną siedzibę! Uroczyste otwarcie obiektu zlokalizowanego w miejscowości Łomna, odbyło się 25 maja. Poza zarządem firmy Interhandler obecny był CEO JCB Graeme Macdonald. Imprezę prowadził Tomasz Kammel. Nie zabrakło dynamicznych pokazów maszyn JCB.

Nowa siedziba oddziału Interhandler w Warszawie, zlokalizowana w miejscowości Łomna, przy ul. Gdańskiej 24
Fot. Forum Budowlane


Przybyłych na uroczystość przywitali Rob Markus prezes Interhadler Sp. z o.o., Graeme Macdonald CEO JCB oraz Paul Frohn, partner firmy Nimbus. Dokonali symbolicznego przecięcia wstęgi przed wejściem do nowej siedziby.

Oto kilka aktualnych danych o firmie Interhandler, które przekazał Rob Markus. Do chwili obecnej Interhandler sprzedał ponad 18 tys. nowych maszyn JCB. W firmie zatrudnionych jest 213 pracowników, z czego ponad 60% w serwisie maszyn, 30 doradców handlowych sprzedających maszyny na potrzeby górnictwa i budownictwa, a także 6 doradców technicznych odpowiedzialnych za sprzedaż osprzętu oraz kontraktów serwisowych i gwarancji. Interhandler ma również ponad 300 (279 nowych i 54 używanych) maszyn na placu, ponad 27 tys. różnych części w magazynie, ponad 60 samochodów serwisowych.

Przy okazji otwarcia nowej siedziby, Interhandler docenił jednego ze swoich kluczowych klientów z branży rolniczej – Kombinat Rolny Kietrz. Kombinat Rolny Kietrz jest najbardziej okazałym w Polsce o areale ponad 10 tys. ha. Eksploatuje w dniu dzisiejszym 24 maszyny JCB, w tym 12 ciągników Fastrac, a niedawno kupił kolejne dwa i ładowarkę teleskopową. Symboliczny „Złoty Klucz” odebrał dyrektor ds. mechanizacji Wojciech Kwaśnik. Wyróżnienie wręczył Andrzej Kaźmierski, dyrektor ds. Sieci Dealerskiej Interhandler.

Zdecydowaną większość czasu zajęły jednak dynamiczne pokazy wybranych maszyn JCB, przeznaczonych dla sektora budowlanego, rolnego i komunalnego.



Maszyny ciężkie JCB, do pracy w każdej gałęzi gospodarki, to gama przegubowych ładowarek kołowych, koparek gąsienicowych i koparek kołowych. Podzielone są na kilka segmentów. Ładowarki to 5 maszyn o wadze od 8 do 23 t, koparki kołowe 6 modeli – od 10 do 24 t, z kolei koparki gąsienicowe to rodzina 15 maszyn o masie od 10 do 40 t. Zademonstrowano ładowarkę kołową JCB 437, 15-tonową, w układzie ZX, na standardowych oponach, ze standardową łyżką budowlaną o pojemności 2,7 m3. Może być napędzana, tak jak i inne ładowarki, 4-cylindrowym silnikiem JCB o pojemności 4,4 l; 6-cylindrowym Cummins 6,7 l lub MTU o pojemności 7,7 l. We wszystkich przypadkach obywają się bez filtra DPF. Koparka JCB 437 wyposażona jest w kabinę Command Plus – o 13% większą od wcześniej stosowanych, z większymi przeszkleniami. W standardzie zapewnia operatorowi wysoką ergonomię (urządzenia sterownicze przesuwają się razem z fotelem). Zaletą ładowarek JCB jest bardzo mały promień skrętu oraz umieszczony wysoko i osłonięty siłownik skrętu.


Na pierwszym planie midikoparka 90Z-1 z frezarką do asfaltu, a w tle Hydradig i z prawej minikoparka 8018
Fot. Forum Budowlane


Z gamy koparek gąsienicowych, podczas dynamicznych pokazów, można było podziwiać maszynę JS220. Jest to jeden z najpopularniejszych modeli, o masie 21,6 t. Zaprezentowano wersję NLC na długim i wąskim podwoziu – o szerokości 2,7 m, z ramieniem koparkowym o długości 3 m, które pozwala kopać na głębokość 6,5 m, i daje zasięg na poziomie gruntu prawie 10 m. Koparki gąsienicowe wyposażone są również w silniki bez filtra DPF. Dostępne są w różnych konfiguracjach, w tym z ramieniem Long Rich (maszyny 22-, 26- i 37-tonowe) oraz ramieniem wzmocnionym i podwoziem typu XD (do wyburzeń). W standardzie koparka JS220 ma wszystkie punkty smarne wyprowadzone z tyłu ramienia przy kabinie. Nie jest to co prawda centralne smarowanie, ale bardzo ułatwia konserwację. Producent zadbał o dobry dostęp do filtrów i innych materiałów eksploatacyjnych, które zostały zebrano w jednym miejscu, z lewej strony maszyny. Dużą zaletą jest zastosowanie na ramieniu koparkowym fosforyzowanych tulei brązowych, które wymagają smarowania jedynie co 1000 mtg. Na uwagę zasługuję także ramię główne, zbudowane z profili giętych zespawanych w całość.

Koparki kołowe JCB reprezentował model JS145W o masie 17 t. Maszyna jest cięższa od wcześniejszej wersji o 2 t. Jest to pierwszy model rozpoczynający gamę, do których zaliczana jest również (opisywana w „Forum Budowlanym” nr 9/2016) kompaktowa koparka Hydradig 110W. W maszynach wykorzystywane są 4-cylindrowe silniki produkcji JCB o pojemności 4,4 i 4,8 l, oczywiście bez konieczności stosowania filtra DPF. W przypadku JS145 i JS200 jest możliwość zastosowania hydraulicznie podnoszonej kabiny, która zwiększa widoczność podczas prac przeładunkowych (wersja MH). Mają one także specjalne ramię do przeładunku przy użyciu chwytaków i łyżek czerpakowych. Również w przypadku koparek kołowych punkty smarownicze w standardzie zostały wyprowadzone z tyłu ramienia.


Prezentacja ręcznego młota hydraulicznego JCB HM25 w połączeniu z agregatem zasilającym JCB Multiflow
Fot. Forum Budowlane


W czasie pokazów koparka JS145W prowadziła załadunek 6-tonowego Dumpera, czyli wozidła kolebkowego, nieodzownej maszyny na każdej budowie. Oprócz stałych, może przewozić również ładunki płynne – o objętości ok. 3 m3. JCB oferuje gamę składającą się z kilkunastu modeli tych maszyn o masie od 2 do 10 t.

Wśród koparkoładowarek nie zabrakło modelu 3CX Global o uproszczonej konstrukcji. Ma metalowe zbiorniki paliwa i oleju hydraulicznego, płaskie szyby oraz metalowe błotniki. Zmiany te wprowadzono po to, aby maszyna była jak najprostsza w obsłudze i utrzymaniu. Jest szczególnie warta uwagi w przypadku firm zajmujących się wynajmem. Napędza ją sprawdzony w innych koparkoładowarkach JCB silnik o pojemności 4,4 l i mocy 75 KM (nie wymaga AdBlue i filtra DPF). Kolejna koparkoładowarka JCB 5CXWM, najcięższa w ofercie, to zeszłoroczna nowość. Została specjalnie zaprojektowana dla branży komunalnej, z przeznaczeniem do segregacji odpadów. Bardzo podobna do maszyny 4CX, ale ma kilka zalet, m.in. dłuższe ramię pozwalające kopać ok. 60 cm głębiej, bogate wyposażenie podstawowe (klimatyzacja, hydrauliczny przesuw wysięgnika koparkowego, hydrauliczne szybkozłącze). Ponadto, możliwość uniesienia na podporach o 60 cm wyżej niż 4CX pozwala operatorowi zajrzeć np. do kontenera z odpadami.

Najmniejszą maszyną na terenie pokazowym, był niewątpliwie Teletruk 35D4x4, czyli wózek widłowy ze zmiennym wysięgiem i obrotem osprzętu o 111 stopni, tutaj w wersji z napędem na obie osie. Zastosowane rozwiązania są przydatne podczas precyzyjnego, jednostronnego załadunku pojazdów. Teletruk wyposażony jest w hydrauliczną płytę mocowania osprzętu JCB Changezee, która umożliwia zmianę narzędzia roboczego w 30 s bez wychodzenia z kabiny. Doskonale radzi sobie z chwytakiem w branży recyklingowej. Model 35D4x4 ma 1,4 m szerokości i wysokość 2,2 m. W sumie do wyboru jest aż sześć Teletruków.


Kolejna prezentowana maszyna to niedawno wprowadzona na rynek 9-tonowa midikoparka 90Z-1 z 2,9-litrowym silnikiem o mocy 75 KM. Cechuje ją tania eksploatacja (nie ma filtra DPF). Wyposażona jest w hydraulikę o wydajności 140 l/min. Prezentowana była z osprzętem w postaci frezarki do asfaltu o szerokości 40 cm. W tym segmencie dostępne są również koparki większe 10- i mniejsze: 6,5-; 8,0-; 8,5-; 8,7-tonowe.

Nie zabrało oczywiście przedstawicielki gamy minikoparek w postaci najbardziej popularnego, 1,5-tonowego modelu 8018CTS, niezwykle łatwego w transporcie. Minikoparka napędzana jest silnikiem o mocy 19 KM o bardzo niskim spalaniu. Seryjnie wyposażono ją jest w rozsuwane gąsienice – z 880 do 1330 mm, co pozwala szybko zwiększyć stabilność, a tym samym bezpieczeństwo podczas pracy. Minikoparka prezentowana była z młotem hydraulicznym o wadze 100 kg, ale może to być również łyżka skarpowa uchylna lub kafar do pali.


Wyglądająca jak nowa, koparka 57C-1 z programu JCB Select
Fot. Forum Budowlane


Ważnym elementem oferty firmy Interhandler są maszyny używane JCB. Aktualnie od ręki dostępnych jest ok. 50 pozycji. Mają gwarancję jakości, historię serwisową oraz pewne pochodzenie. Objęte są 6-miesięczną gwarancją. Maszyny używane mają certyfikat JCB Select co oznacza, że nie mogą być starsze niż 4 lata, a przebieg nie może być większy niż 1000 mtg rocznie. Takie maszyny przechodzą trzykrotne sprawdzenie serwisu – sprawdzanych jest ok. 100 pozycji. Jak wygląda wyselekcjonowana maszyna z programu JCB Select można było przekonać się chociażby na przykładzie koparki 57C-1.

Kupujący maszyny JCB mogą skorzystać z bardzo atrakcyjnego programu finansowania fabrycznego JCB Finance, z indywidualnie dopasowaną wysokością rat oraz elastycznym harmonogramem spłat. Jest także możliwość finansowania zakupu poprzez leasing finansowy i pożyczki.

Podczas uroczystości tradycji stało się zadość... na zakończenie, w ciekawej oprawie artystycznej, odbył się pokaz tańczących koparkoładowarek.

AK

Źródło: Forum Budowlane, nr 6 (253) 2017
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -