Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Autostrada-Polska z kolejnym sukcesem?

Ocena: 0
4120
Tegoroczne targi Autostrada–Polska, którym w tym roku towarzyszył także Maszbud, Traffic-Expo, Rotra i Europarking zajęły ponad 30 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni. W halach wystawienniczych i na terenie zewnętrznym zaprezentowało się 418 firm z 20 krajów całego świata. Pomimo niesprzyjającej pogody, w ciągu trzech dni Targi Kielce odwiedziło ponad 14 tysięcy gości.

Nagrodzony Medalem na targach Autostrada-Polska walec DD105 o masie 10,5 t do nawierzchni bitumicznych, wystawiany przez Volvo Maszyny Budowlane Polska
Fot. Forum Budowlane


To oficjalne dane, jakie podaje organizator. Dla nas ważne są odczucia wystawców, ilość nowych maszyn, pojazdów i technologii, ale także jakość obsługi ze strony Targów Kielce.

Podobnie jak w latach ubiegłych nowości nie zabrakło. Nie było tego dużo, a wybrane szerzej opisywaliśmy w wydawanym przez naszą redakcję dzienniku targowym „Forum Budowlane Expo”. Ukazały się dwa wydania gazety, którą dostawał każdy, kto wchodził na teren targów. Nie możemy mieć także zastrzeżeń do organizatora, który szybko dostosował stoisko do potrzeb naszego wydawnictwa. W Centrum Prasowym czekały na przedstawicieli mediów branżowych pyszne kanapki, sałatki i świeżo wyciskane soki.

Jednak najważniejszy głos należy zawsze do wystawców, a ten różnił się w zależności od firmy. Zebraliśmy dużo opinii pozytywnych, ale też pojawiały się mniej entuzjastyczne. Od nich w dużej mierze zależy czy tegoroczna edycja targów rzeczywiście odniosła sukces.


Jedyny żuraw wieżowy eksponowany na targach należał do firmy Corleonis
Fot. Forum Budowlane


„Targi Autostrada-Polska/Maszbud są jakby coraz mniejsze, co widać po ilości wystawców i frekwencji osób odwiedzających stoiska
” – mówi Paul Wischnewsky, Verkauf/Regionalleiter Polen Wilhelm Schäfer GmbH. „Osoby, które odwiedziły nasze stoisko były w większości osobiście przez nas zaproszone. Nowych kontaktów było niestety bardzo mało. Zastanowimy się czy nie lepiej przeznaczyć pieniądze na inne cele, a do Kielc przyjeżdżać w trybie 2-letnim” – dodaje.

Jest to cenna opinia, gdyż firma wystawia się w Kielcach co roku. Największym zainteresowaniem na stoisku Wilhelm Schäfer cieszyła się najbardziej popularna w Polsce minikoparka Takeuchi TB 216 z głowicą wychylną Powertilt.

„Kielecka impreza z roku na rok traci zainteresowanie ze strony odwiedzających a co za tym idzie i wystawców” – mówi Maciej Kostański, dyrektor sprzedaży Komatsu Poland Sp. z o.o. „Uczestniczymy w targach od lat, i jak zwykle zawsze najbardziej owocny jest drugi dzień. Zawarliśmy parę umów, ale to nie znaczy, że gdyby nie było targów to tak by się nie stało. Jednak w przyszłym roku zdecydowanie nas nie będzie” – kończy.



Ekspozycja firmy Wacker Neuson. Na pierwszym planie nowa gama zagęszczarek
Fot. Forum Budowlane


Komatsu Poland nie może jednak za bardzo narzekać. Firma została nagrodzona aż dwoma medalami targów Maszbud – za koparkę gąsienicową HB365NLC-3 Hybrid i spycharkę gąsienicową D61PXi-24, która na targach miała swoją polską premierę. Z możliwościami inteligentnej spycharki, zintegrowanej z systemem sterowania 3D, można było zapoznać się na targowym terenie testowym.

Nie lada atrakcję przygotowała na tegoroczne targi firma Full Maszyny Budowlane – światową premierę równiarki drogowej HBM BG180 TA-6. Maszyna została sprzedana podczas targów.

Bardzo dużym zainteresowaniem wśród zwiedzających cieszyły się koparka kołowa EW100 oraz koparka gąsienicowa ET90, które można było znaleźć na stoisku firmy Wacker Neuson. Jak poinformował nas Sławomir Trawicki, dyrektor handlowy Wacker Neuson Sp. z o.o., zwiedzający z zaciekawieniem oglądali również ładowarkę WL28, która przy masie własnej ok. 2,8 t potrafi manewrować z paletą kostki ważącą 1500 kg. Operatorzy byli bardzo zainteresowani nową gamą zagęszczarek DPU 80/90/110 w przedziale wagowym 770–810 kg, które sterowane są pilotem lub standardowo – za pomocą dyszla. Na przykładzie koparek ET18 oraz EZ38 (koparka z tzw. krótkim tyłem) pokazano opatentowany system pionowania nadwozia i ramienia kopiącego VDS (Vertical Digging System). Osoby biorące udział w pokazie operatorów mogły przetestować nowość na rynku – ładowarkę przegubową Wacker Neuson WL20e. Ładowarka napędzana w 100% energią elektryczną, bezgłośnie i bez emisji spalin jeździła po placu wykonując zadania konkursowe.


Minikoparek Schaeff na stoisku firmy AsBud, nowego dilera tej marki w Polsce
Fot. Forum Budowlane


Swoich fanów nie zawiodła firma KH-kipper. Zaprezentowała szerokie spectrum znanych zabudów przeznaczonych dla branży budowlanej i kopalnianej, oraz dwie nowości – bezramową 3-osiową naczepę aluminiową N30 W1U oraz nową lżejszą od wcześniejszych wersji o 30% zabudowę kopalnianą W1MV. Obydwie, jako jedyne na targach Rotra, zostały docenione przez komisję konkursową. Zabudowa W1MV otrzymała wyróżnienie, a naczepa N30 W1U Medal Targów Kielce. Nagrody na oficjalnej gali odebrał Andrzej Kamionka, prezes firmy KH-kipper.

Po raz pierwszy na kieleckich targach zwiedzający mogli podziwiać wywrotkę kopalnianą Biełaz wyprodukowaną w Polsce przez firmę PPUH Polmark Kielce Sp. z o.o. W krótkim czasie zrealizowała ona projekt nowej wywrotki Biełaz 75477 o ładowności 45 t.Doceniła to komisja konkursowa, przyznając producentowi wyróżnienie targów Autostrada-Polska.

Duży ruch jak zwykle dało się zaobserwować na stoisku Atlas Copco, tradycyjnie zlokalizowanym w okolicach wejścia do Centrum Kongresowego. Tomasz Przeradzki, prezes Atlas Copco Polska Sp. z o.o., pochwalił się sporą frekwencją przedstawicieli firm drogowych, kamieniołomów i firm wyburzeniowych, a także firm rentalowych i budowlanych. Największe zainteresowanie budziły nowa rozkładarka Dynapac SD2550C, hydrauliczne młoty wyburzeniowe z odzyskiem energii oraz młot pneumatyczny RTEX, będący nowością w ofercie. Firma Atlas Copco Polska podczas targów podpisała trzy umowy handlowo-serwisowe dotyczące sprzętu drogowego Dynapac.


Mobilny remonter Schäfer Technic, na stoisku firmy Bellator Maszyny Budowlane
Fot. Forum Budowlane


Podczas specjalnie zorganizowanej na targach konferencji prasowej dla dziennikarzy, firma LiuGong poinformowała o chęci wzmocnienia swojej pozycji zarówno na polskim, jak i na europejskim rynku. Centrum Dystrybucji Części zlokalizowane w Stalowej Woli ma obsługiwać cały rynek europejski a w szczególności Polskę. W czerwcu 2017 roku w Stalowej Woli rozpocznie się produkcja pierwszych trzech maszyn – koparek gąsienicowych 922E i 936E oraz ładowarki kołowej 856H.

Jak co roku w czasie imprezy odbyło się również wiele spotkań merytorycznych. Jednym z ważniejszych punktów programu była debata „W dialogu buduje się najlepiej”, organizowana przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa wraz sygnatariuszami Białej Księgi Budownictwa Drogowego. Podczas debaty podsumowano, co wydarzyło się w rok po publikacji Księgi. W ramach wydarzenia, minister Jerzy Szmit opowiadał o współpracy resortu z przedstawicielami instytucji i stowarzyszeń budownictwa drogowego oraz przedsiębiorcami tej branży. Dodał, że jednym z efektów dialogu są „głębokie zmiany” we wzorze umowy między wykonawcami, a inwestorem - Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.


Targi Autostrada–Polska to również Salon Kruszyw, który od lat organizowany jest przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego wspólnie z Targami Kielce – w tym roku w zmienionej formule, poszerzonej do trzech dni. Do współpracy zaproszono Kluczowy Klaster Gospodarki Opadowej i Recyklingu.

Niezwykle ważne z punktu widzenia branży drogowej seminarium „Drogi betonowe – mądre budowanie na lata”, zorganizowało Stowarzyszenie Producentów Cementu. W seminarium, które objęła honorowym patronatem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wzięło udział prawie 300 osób. „Nie chcemy budowy dróg traktować jako rywalizacji dwóch technologii, chcemy to traktować na poziomie pewnej równowagi. Mam nadzieję, że w Polsce będą rozwijały się alternatywne rozwiązania, które będą przyjazne użytkownikom dróg” – powiedział podczas seminarium Krzysztof Kondraciuk, Dyrektor Generalny Dróg Krajowych i Autostrad. W Polce mamy już prawie 650 km betonowych dróg ekspresowych i autostrad. GDDKiA podjęła decyzję o budowie w ramach nowego budżetu unijnego kolejnych 810 km dróg w technologii betonowej.
AK

Źródło: Forum Budowlane, nr 6 (253) 2017
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -