Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Zmodernizowano suwnicę w DLR

Ocena: 0
2372

Dwa żurawie kołowe podnoszą zmodernizowaną suwnicę obrotową na dach obiektu testowego P4 w Lampoldshausen. To tutaj centrum DLR prowadzi testy silników do rakiet Ariane

Fot. Konecranes

Konecranes zmodernizował suwnicę obrotową w obiekcie testowym Deutsches Zentrum für Luft– und Raumfahrt — DLR (Niemieckiego Centrum Aeronautyki), instalując najnowsze rozwiązania zwiększające wydajność i bezpieczeństwo.

Dokładnie zbadaliśmy pochodzącą jeszcze z 1964 r. suwnicę obrotową zainstalowaną na dachu i wspólnie z DLR opracowaliśmy koncepcję modernizacji. Po zainstalowaniu napędów o zmiennej częstotliwości w przekładni obrotnicy i wysięgniku suwnica obrotowa spełnia teraz wszystkie współczesne wymagania związane z pracą obiektu testowego” – mówi Werner Marquardt, kierownik projektów modernizacyjnych Konecranes.

Przeprowadzenie szeroko zakrojonych prac spawalniczych pozwoliło wzmocnić stalową konstrukcję, którą poddano testom obciążeń statycznych. Cała suwnica została pokryta farbą chroniącą konstrukcję przed wpływem pogody. Po ponownym zainstalowaniu w obiekcie suwnica obrotowa może przenosić ładunki do 5 t przy wysięgu 15 m. Co więcej, przy wysięgu do 10,3 m można teraz przenosić ładunki do 7,5 t.

Inżynierowie Konecranes wymienili dwa stare silniki prądu stałego w przekładni obrotnicy i wysięgniku na silniki o zmiennej częstotliwości. „Dotychczas operatorzy mieli do wyboru tylko cztery prędkości. Było to mało wydajne rozwiązanie, szczególnie przy podnoszeniu na wysokość 34 m. Dlatego poleciliśmy napędy z serii CXT” – mówi Werner Marquardt.

Dodatkowo wymieniono wszystkie części mechaniczne noszące ślady zużycia, w tym sprzęgi i dwie rolki prowadzące odpowiadające za ułożenie liny na wysięgniku. Modernizacja dotyczyła również zabezpieczeń, które dostosowano do wymogów obowiązujących dyrektyw maszynowych. Na drabinach i okrągłych pomostach umieszczono powłokę antypoślizgową, a dodanie nowego podestu pozwoliło zapewnić maksymalne bezpieczeństwo dostępu do suwnicy obrotowej.

Źródło: Forum Budowlane, nr 10 (269) 2018

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -