Współpraca Wielton i CLIP Group na rzecz rozwoju transportu intermodalnego

Ocena: 5
1594

Współpraca firmy Wielton z Clip Group, czyli jednym z największych i najnowocześniejszych centrów logistycznych w Europie Środkowo – Wschodniej, stanowi doskonały przykład działań na rzecz rozwoju transportu intermodalnego i poszukiwań rozwiązań niskoemisyjnych. Wieluński producent dostarczył swojemu partnerowi 100 szt. nowoczesnych pojazdów typu huckepack, czyli produkty dedykowane do transportu intermodalnego za pomocą wagonów kolejowych. To kolejny dowód na zaangażowanie firmy Wielton w bliską współpracę skupioną na potrzebach klientów oraz redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

 

 

W ostatnich latach można zaobserwować intensywny rozwój transportu intermodalnego. To typ transportu, który z roku na rok zyskuje na skali. W Polsce pomimo korzystnej lokalizacji geograficznej i gęstej sieci połączeń kolejowych, w porównaniu z wybranymi państwami Unii Europejskiej, nie wykorzystuje się pełnego potencjału przewozów intermodalnych. Jednak na przestrzeni kilku, ostatnich lat transport kombinowany zyskuje na coraz większym znaczeniu także w naszym kraju, dzięki funduszom unijnym przeznaczonym na realizację inwestycji 
z zakresu infrastruktury drogowej i kolejowej, rosnącemu zainteresowaniu tym rodzajem transportu ze strony władz państwa, a także modernizacji i rozbudowie infrastruktury towarzyszącej. Niewątpliwymi zaletami transportu intermodalnego są przede wszystkim redukcja kosztów przewozów oraz ograniczenie emisji zanieczyszczeń do środowiska naturalnego.

Doskonałym przykładem działań na rzecz rozwoju transportu intermodalnego w Polsce jest działalność Clip Group, czyli jednego z największych i najnowocześniejszych centrów logistycznych w Europie Środkowo – Wschodniej. Clip Group nieustannie inwestuje 
w modernizację swojego Terminalu Intermodalnego. W ostatnim czasie dokonał instalacji innowacyjnego systemu Lohr Railway, będącego nowoczesną technologią pozwalającą na poziomy załadunek standardowych naczep drogowych na wagony kolejowe. To pierwsze 
i jedyne tego typu rozwiązanie w Polsce, które nie wymaga użycia dźwigu.  W 2020 r. Clip Group nawiązał również współpracę z firmą Wielton w celu pozyskania nowoczesnych naczep intermodalnych. 

 


Clip Group nieprzerwanie pracuje nad rozbudową i unowocześnieniem swojej infrastruktury, tym samym wspierając także rozwój transportu intermodalnego w Polsce.

Współpraca pomiędzy firmami Clip Group i Wielton dotyczyła dostarczenia 100 szt. nowoczesnych pojazdów typu huckepack – 50 szt. naczep kurtynowych Mega Curtain Master i 50 szt. naczep furgonowych Dry Master. Pojazdy te są dedykowane do transportu intermodalnego za pomocą wagonów kolejowych. Ponadto, w produktach marki Wielton szczególny nacisk położono na wytrzymałość, szczelność i funkcjonalność użytkowania. Nowoczesna konstrukcja ramy i zabudowy zapewniają wysoką wytrzymałość pojazdu potwierdzoną licznymi testami przeprowadzonymi na stacji do całopojazdowego badania naczep w Dziale Badawczo-Rozwojowym Wieltonu. Jednocześnie zachowano  niską masę własną naczepy, co istotnie wpłynęło na obniżenie kosztów jej eksploatacji na długich trasach. 

 

Możliwość zredukowania ogólnych kosztów procesu transportowego i zmniejszenia negatywnego oddziaływanie na środowisko naturalne sprawiają, że transport intermodalny cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Posiadamy w Wieltonie wieloletnie doświadczenie w produkowaniu naczep wykorzystywanych w tym rodzaju transportu. Z tego powodu cieszymy się, że nawiązaliśmy współpracę z Clip Group i możemy wspierać kolejnego klienta, dostarczając unikalne, spersonalizowane pojazdy. Jesteśmy partnerem, który rozumie biznes transportowy, potrafi słuchać i dostarcza najlepsze rozwiązania, dopasowane do wymagań klientów. – mówi Przemysław Skrivanek, Dyrektor Regionu Zachodniego Wielton S.A. 

 

Naczepy Mega Curtain Master i Dry Master, dostarczone do CLIP Group, to pojazdy typu huckepack. Pojazdy te zostały dostosowane do transportu kombinowanego, dzięki wzmocnionej ramie i zawieszeniu pneumatycznemu, a także zastosowaniu unikalnych rozwiązań, jak składany zderzak. Produkty posiadają odpowiednie wzmocnienia w podwoziu, umożliwiające przeładunek pionowy, tj. zawieszenie rozłączne, 4 punkty chwytania „grab handles” rozmieszczenie zgodnie z normą UIC 596-5 i wzmocnioną tablicę przyłączeniową, która jest chroniona dodatkowymi odbojami gumowymi. Tego typu naczepy mogą być również wykorzystywane do transportu promem po ich wyposażeniu w uchwyty promowe umożliwiające właściwe zabezpieczenie naczepy. Dodatkowo, furgony Dry Master zostały wyposażone z system podwójnego załadunku DoubleDeck, który umożliwia maksymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej. Z kolei naczepy Mega Curtain Master posiadają dodatkowe opcje wyposażenia, które zwiększają uniwersalność zestawów pod kątem transportu różnorodnych towarów m.in. opon i napojów.

 

 

Naszym głównym zadaniem jest właściwe dopasowanie produktów do potrzeb klientów, którzy oczekują przede wszystkim produktów nowoczesnych i trwałych, a jednocześnie wygodnych w obsłudze i bezpiecznych. Pojazdy typu huckepack marki Wielton, dostarczone do Clip Group, to doskonałe rozwiązania dedykowane do transportu kombinowanego. Łączy je innowacyjna i sprawdzona konstrukcja, wysoka jakość wykonania i rozwiązania ergonomiczne, które usprawniają proces ich załadunku oraz wyładunku, skracając czas. Tym samym korzystanie z nich jest efektywne, co przekłada się na konkretne oszczędności. – dodaje Krzysztof Beder, Doradca Biznesowy Wielton S.A.

 

Kontrakt pomiędzy firmami CLIP Group i Wielton został realizowany w ramach projektu „Zakup naczep intermodalnych do obsługi połączeń” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

 

Źródło: Wielton

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

Polecamy



Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ