Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Trzyma maszt w pionie

Ocena: 0
5723

Fot. Still

Thomas A. Fischer CSO Still GmbH

„Dumą napawały, uzyskane przez pojazdy wyposażone w system aktywnej stabilizacji ładunku, ogólne zwyżki wydajności na poziomie 5%. Układ AFC idzie jednak o krok dalej. Zamiast tłumić drgania, eliminuje przyczynę ich powstawania. Na rynku dotychczas nie było niczego podobnego”.

System aktywnej kompensacji podłoża (Active Floor Compensation – AFC) jest od niedawna opcjonalnie dostępny jako wyposażenie wózków systemowych Still MX-X. Innowacyjność AFC polega na tym, że zamiast tłumić drgania masztu ograniczające efektywność kompletacji na najwyższych kondygnacjach regałów, u podstaw eliminuje on przyczynę ich powstawania. Jego czujniki rejestrują względną wysokość kół na osiach nośnych.

Na rynek wszedł zaprezentowany podczas targów CeMAT 2018 system AFC. Przez kompensację nierówności podłoża wspiera jazdę wózków przeznaczonych do pracy w bardzo wąskich alejkach

Fot. Still

Ich położenie jest natychmiast wyrównywane w odpowiedzi na różniące się odczyty. Dzięki szybkim procesorom wykorzystanym w systemie, reaguje on bez najmniejszych opóźnień nawet przy maksymalnej prędkości jazdy. W związku z tym rama pojazdu jest przez cały czas wypoziomowana, a maszt – w efekcie – utrzymany w idealnym pionie. Pozwala to do minimum ograniczyć jego drgania, umożliwiając tym samym sprawniejsze wykonywanie zadań przeładunkowych.

W rezultacie maksymalizuje się wydajność oraz bezpieczeństwo pracy. Co więcej, dzięki AFC można zaoszczędzić na renowacji posadzki. Dzięki nowemu systemowi niedoskonałości powierzchni są kompensowane i pozostają bez wpływu na jakość oraz tempo pracy wózka i operatora.

Źródło: Forum Budowlane, nr 8 (266) 2018

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -