Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Trzy walce wibracyjne

Ocena: 0
1522

Rodzina maszyn do układania nawierzchni firmy Caterpillar powiększyła się o trzy nowe tandemowe walce wibracyjne. Są to modele oznaczone jako CB13, CB15 i CB16. Nazewnictwo odpowiada klasom masy 13, 15 i 16 t. Walce mogą być wyposażone w oscylacyjny układ wibracyjny, który zapewnia pełną wszechstronność zastosowań. Dostępne są przy tym różne opcje układu wibracyjnego, poza wymienionym oscylacyjnym, także układ z dwiema amplitudami, dwiema częstotliwościami, Versa Vibe i układ z pięcioma amplitudami.

Walec CB15 o masie 15 t – jeden z trzech jakie ostatnio powiększyły program produkcyjny firmy Caterpillar

Fot. Cat

Wśród ulepszeń technologicznych znalazła się opcja Cat Compaction Control. Układy mapowania liczby przejazdów i temperatury łączą czujniki temperatury na podczerwień z mapowaniem GPS, i przekazują operatorowi bieżącą informację o temperaturze nawierzchni, położeniu maszyny, liczbie przejazdów i pokryciu przejazdu. Po połączeniu z oświetleniem krawędzi bębna i powierzchni bębna opcja Compaction Control pomaga wydłużyć dzień pracy i zwiększyć dzienną produkcję poprzez optymalizację orientacji w otoczeniu w warunkach słabego oświetlenia.

Kolejne ulepszenie technologiczne to komunikacja „maszyna-maszyna”, która poprawia wydajność. System pomaga zachować synchronizację wzorców walcowania poprzez udostępnianie danych mapowania, takich jak CMV, temperatura, obszar pokrycia i liczba przejazdów.

Walce wyposażone zostały w nowy sprzęg z przegubem środkowym i 6 stopniami oscylacji, który zapewnia styk powierzchni oraz gładszą jazdę po nierównych powierzchniach. Opcja sprzęgu z funkcją przesunięcia zwiększa zasięg do 170 mm i upraszcza sterowanie przy przeszkodach, takich jak np. krawężniki. Do napędu walców użyto silnika Cat C4.4 o mocy znamionowej 106 kW (142 KM). Jednostka standardowo została wyposażona w tryb Eco i automatyczną regulację prędkości, co przekłada się na jednolite zagęszczanie, oszczędność paliwa i niższy hałas.

Źródło: Forum Budowlane, nr 4 (263) 2018

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -