Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Małe spycharki nowej generacji

Ocena: 0
1782

Mała spycharka nowej generacji Cat D3 (masa eksploatacyjna 9217–9593 kg, moc użyteczna 77,6 kW, pojemność lemiesza 2,19–2,34 m3)

Fot. Cat

Bazując na tej samej podstawowej platformie, małe spycharki nowej generacji Cat D2 i D3 wyróżniają się zmianami stylistycznymi, udoskonaleniami technologicznymi oraz nowym ekologicznym i oszczędnym silnikiem. Spycharki D2 i D3 nowej generacji zastępują odpowiednio modele D4K2 i D5K2.

Niżej poprowadzona pochylona pokrywa silnika pozwala lepiej obserwować teren dokoła i krawędź tnącą lemiesza.

Większy główny wyświetlacz o przekątnej 254 mm, wyposażony w kolorowy dotykowy ekran, zapewnia teraz łatwy dostęp do wielu standardowych i opcjonalnych funkcji. Standardowy automatycznie załączany układ przeciwpoślizgowy, który ogranicza poślizg gąsienic przy maksymalnym obciążeniu maszyny i dzięki temu poprawia wydajność pracy w każdym cyklu roboczym, obecnie nie wymaga już żadnych interwencji operatora. Funkcja wskaźnika pochylenia Slope Indicate minimalizuje ryzyko w trakcie pracy na pochyłościach, podając wiarygodną wartość przechyłu podwozia w kierunku poprzecznym. Układ stabilizacji lemiesza Stable Blade optymalizuje polecenia sterowania lemieszem wydawane przez operatora, co przekłada się na szybsze i mniej pracochłonne niwelowanie terenu.

Dwie konfiguracje podwozia – standardowa i LGP – będą oferowane również w małych spycharkach nowej generacji, jednak zniknie oznaczenie XL. Do modelu D3 z podwoziem LGP będzie dostępna gąsienica o szerokości 762 mm, która poprawia przyczepność i zdolność poruszania się po miękkim i grząskim terenie. Można wybierać między nasmarowanym i uszczelnionym podwoziem gąsienicowym (SALT) a układami podwozia Cat Abrasion.

Spycharki D2 i D3 nowej generacji są napędzane silnikiem wysokoprężnym Cat C3.6, który spełnia wymogi normy emisji spalin Stage V. Maszyny mają taką samą znamionową moc użyteczną, jak poprzednie modele, ale do jej wytworzenia potrzebują 10% mniej paliwa. Tryb Eco, dostępny w wersjach dla jazdy do przodu/cofania lub tylko cofania, dodatkowo obniża zużycie paliwa poprzez automatyczne redukowanie obrotów silnika przy małym zapotrzebowaniu na moc.

Źródło: Forum Budowlane, nr 4 (287) 2020

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

Polecamy

Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ