Elektryczna ciężarówka do dostawy materiałów budowlanych

Ocena: 5
2131

Po wprowadzeniu na rynek wszechstronnej gamy elektrycznych pojazdów dystrybucyjnych, Renault Trucks wciąż podąża drogą wiodącą w kierunku zeroemisyjnego transportu. Producent przedstawił pierwszą elektryczną ciężarówkę służącą do transportu materiałów na place budów. Grupa Noblet, która jest silnie zaangażowana w transformację energetyczną, odbiera pierwsze D Wide Z.E. z zabudową samowyładowczą („wywrotką”) i żurawiem za kabiną.

 

 

 

Renault Trucks i Grupa Noblet robią duży krok w kierunku bezemisyjnej eksploatacji samochodów ciężarowych. Do firmy zostanie dostarczone 26 tonowe D Wide Z.E. 6x2 z kierowaną osią wleczoną, skrzynią samowyładowczą i żurawiem. Energia elektryczna jest magazynowana w czterech pakietach baterii po 66 kWh. 

 

Ograniczenie zanieczyszczenia powietrza i hałasu w miastach

 

Dzięki niskiemu poziomowi hałasu oraz braku emisji spalin, Renault Trucks D Wide Z.E. doskonale nadaje się do dystrybucji materiałów budowlanych, szczególnie w podmiejskim środowisku jazdy.

 

Na placach budów silniki klasycznych pojazdów często pozostają włączone, ponieważ napędzają przystawki odbioru mocy osprzętu. Teraz samochody będą pracować nie korzystając z silnika spalinowego, czyli nie emitując hałasu i CO2. Dzięki temu zdecydowanie poprawi się komfort kierowcy a także okolicznych

mieszkańców. Kolejną zaletą działania takich pojazdów w terenie jest mniejszy stopień wzniecania kurzu: było to powodowane układem 

 

 

wydechowym skierowanym do dołu. Kosztownym sposobem na unikanie tej niedogodności było instalowanie pionowego wydechu. 

 

Pojazdy dystrybucyjne Renault Trucks Z.E. spełniają wymogi restrykcji ekologicznych wprowadzonych w wielu miastach: jest to duże ułatwienie w dostawach materiałów konstrukcyjnych na place budów. 

 

„Zero emisji w użytkowaniu” to właśnie to, czego poszukuje i oczekuje firma Noblet zajmująca się najmem pojazdów z kierowcami. Już na tym etapie są widoczne zalety: „Niektórzy Klienci z miast w sąsiedztwie Paryża, operujący na okolicznych budowach, gotowi są ponieść wyższe koszty sprzętu, który ma zerowy ślad węglowy oraz co równie ważne: jest cichy. Dodatkowo we Francji można skorzystać na niewielkiej utracie wartości, która reprezentuje nieco ponad 10% ceny zakupu” wyjaśnił Laurent Galle, prezes firmy Noblet.

 

Zasięg idealnie wystarcza do miejskich i podmiejskich zastosowań

 

Grupa Noblet wybrała D Wide Z.E. wyposażone w 4 pakiety baterii po 66 kWh, które mogą być w pełni naładowane w czasie krótszym niż 10 godzin z przyłącza o mocy 22 kW oraz poniżej 2 godzin z szybkiej stacji o mocy 150 kW. 

 

Pojazd, który będzie pracować w Aglomeracji Paryskiej, może być z łatwością doładowywany na placach budów lub na jednej z wielu publicznych ładowarek przystosowanych do potrzeb samochodów użytkowych. Na przykład: godzinne doładowanie mocą 22 kW zagwarantuje dodatkowe 15 do 20 km zasięgu. To sprawia, że technologia napędu elektrycznego jest idealna do zastosowań miejskich.

 

Źródło: Renault Trucks

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

Polecamy



Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ