Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

BMW przetestowało Stralisa

Ocena: 0
2455

Iveco przeprowadziło pilotażowy projekt we współpracy z BMW Group, mający na celu przetestowanie ciężarówki z napędem LNG dla operacji logistycznych niemieckiego producenta samochodów z wykorzystaniem Stralisa NP, pierwszego ciągnika siodłowego napędzanego gazem ziemnym, przeznaczonego do transportu dalekobieżnego.

Fot. Iveco

Pierre Lahutte, prezes Iveco

„Jesteśmy bardzo dumni z tego, że BMW przyjęło naszą wizję przyszłości sektora pojazdów ciężarowych, a gaz ziemny to kolejny krok ku zrównoważonemu rozwojowi. Obserwujemy szybko rosnącą liczbę międzynarodowych producentów i firm logistycznych decydujących się na wykorzystanie pojazdów LNG dla ich potrzeb transportowych. Wielu przedsiębiorców decyduje się na zakup pojazdów Iveco, przekształcając swoje floty na pojazdy LNG, biorąc pod uwagę nasze doświadczenia, które wypracowaliśmy w ciągu ostatnich 20 lat”.

Koncern Iveco wprowadził już na rynek kolejny produkt – pojazd Stralis NP 460, wyposażony w automatyczną skrzynię biegów najnowszej generacji, przeznaczony do najbardziej wymagających misji dalekobieżnych. Dostępny w wersji Low Tractor, jest idealnym pojazdem do transportu na dalekich dystansach.

Test wykazał, że ciężarówka Iveco Stralis NP 400 napędzana LNG, była w stanie z łatwością pokonać 530-kilometrową podróż na odcinku Steyr – Regensburg na jednym tankowaniu. Jest to paliwo alternatywne, które zapewnia najlepszą autonomię w transporcie ciężkim w porównaniu do napędu elektrycznego, który wymagałby kilkukrotnego doładowywania w przypadku pokonania podróży w obie strony liczącej łącznie 530 km.

Koncern BMW Group wybrał Iveco Stralis NP, aby przetestować technologię LNG pod kątem logistyki w ramach projektu „Innowacja i przemysł 4.0”

Fot. Iveco

Dr Thomas Irrenhauser, który nadzorował projekt z ramienia BMW w ramach projektu „Innowacja i Przemysł 4.0”, postrzega LNG jako „rozsądną, zrównoważoną alternatywę dla konwencjonalnego oleju napędowego” stosowaną w długim okresie. W bezpośrednim porównaniu emisja tlenku azotu jest nawet o 60% niższa, a poziom hałasu podczas pracy niższy nawet o 50%. Emisja cząstek stałych jest pomijalna.

Źródło: Forum Budowlane, nr 3 (262) 2018

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -