Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Bezpieczniej w wozidłach Mecalac

Ocena: 0
1556

Technologia Shield zwiększająca bezpieczeństwo jest już dostępna w wozidłach budowlanych Mecalac, również w widocznym na zdjęciu modelu TA9s

Fot. Mecalac

Grupa Mecalac dba, aby operatorzy mogli korzystać z najlepszych rozwiązań pod względem bezpieczeństwa, funkcjonalności i wydajności. Producent opracował całą gamę technologii Shield, która ma na celu osiągnięcie optymalnego poziomu bezpieczeństwa w zakresie pracy wozideł budowlanych, od 6 do 9 t. System składa się z zestawu czujników zarządzanych przez oprogramowanie pokładowe Mecalac.

Istnieją dwie wersje pakietu bezpieczeństwa. Wersja Shield jest standardowym wyposażeniem całej gamy pojazdów o masie 6–9 t. Można jednak dodać także inne opcjonalne technologie, z gamy Shield Pro takie, jak: blokada skrzyni ładunkowej, ogranicznik prędkości podnoszenia skrzyni, regulowany ogranicznik prędkości, regulowane wyłączenie w przypadku pracy na biegu jałowym, ostrzeżenie o odchyleniu i ogranicznik odchylenia, gotowość do wykrywania zagrożeń.

Standardowymi funkcjami Shield są: blokada rozruchu i jazdy, ostrzeżenie dotyczące pasa bezpieczeństwa, ogranicznik prędkości jazdy (25 km/h), ostrzeżenie o niezaciągnięciu hamulca postojowego, wyłączenie w przypadku pracy na biegu jałowym (15 minut), system zatrzymania-uruchomienia, test automatycznego hamulca postojowego, ostrzeżenie o konieczności przeprowadzenia przeglądu, ostrzeżenie o wycieku paliwa, gotowość do rejestrowania danych telematycznych. To bardzo szerokie spektrum technologii jest proste i intuicyjne w użyciu. Zapewnia nie tylko bezpieczeństwo operatorowi, ale także osobom znajdującym się w pobliżu. Pakiety Shield i Shield Pro są efektem wdrożenia dużej liczby innowacji, dostępnych wyłącznie w Mecalac. Firma jest pierwszym producentem, który zintegrował tego rodzaju funkcje i zaoferował najbezpieczniejsze wozidła na rynku w kategorii od 6 do 9 t.

Źródło: Forum Budowlane, nr 11 (282) 2019

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: