Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

"Arktyczna" skrzynia KH-Kipper

Ocena: 0
2739

Zabudowa KH-Kipper zaprojektowana do pracy w warunkach arktycznych

Fot. KH-Kipper

Z końcem 2018 roku KH-Kipper dostarczył zabudowę przeznaczoną do transportu węgla kamiennego w kopalni w Longyearbyen na Spitsbergenie. Skrzynia na podwoziu Volvo 8x4 została zaprojektowana specjalnie do pracy w warunkach arktycznych, gdzie transport odbywa się nie tylko w większości w minusowych temperaturach, ale i podczas trwających tutaj niemal 4 miesiące nocy polarnych.

Skrzynia o objętości 26,5 m3 jest w stanie przewieść 26 t ładunku. Hydrauliczny wibrator zamontowany pod podłogą zapobiega przymarzaniu miałkiego węgla do skrzyni. Konstruktorzy KH-Kipper zadbali także o odpowiednie wyprofilowanie wnętrza, tak aby węgiel nie zalegał podczas wyładunku. Sam wyładunek ułatwia hydrauliczna szufla zsypowa.

Hydrauliczny dach chroni szczelnie przewożony materiał przed arktycznym wiatrem. Dużą zaletą takiego rozwiązania w stosunku do tradycyjnej plandeki jest możliwość sterowania bezpośrednio z kabiny bez potrzeby wysiadania z samochodu. Zwiększa się bezpieczeństwo pracy kierowcy, jego komfort i ogólna czystość w kabinie.

Dwa światła LED ze specjalnym podgrzewaniem i kamera ze spryskiwaczem zamontowane na skrzyni pozwalają kierowcy śledzić proces załadunku i rozładunku z kabiny. Dziesięć świateł LED na pojeździe zwiększa widoczność i bezpieczeństwo podczas polarnych nocy. Zamontowany został również system, który automatycznie smaruje każdy punkt smarny w pojeździe, monitorując przy tym na bieżąco przebieg procesu i przekazując niezbędne informacje do kabiny.

Źródło: Forum Budowlane, nr 2 (273) 2019

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: